ابلاغ مصوبه دولت در خصوص طرح رتبه‌بندی معلمان | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
ابلاغ مصوبه دولت در خصوص طرح رتبه‌بندی معلمان

مصوبه دولت در خصوص طرح رتبه بندی معلمان ابلاغ شد.

به گزارش "چغادک نیوز"، معاون اول رئیس جمهوری مصوبه دولت در خصوص طبقه بندی معلمان را ابلاغ کرد.

این طرح در تاریخ ۲۷/۱۲/۱۳۹۳ به پیشنهاد مشترک سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور و وزارت آموزش و پرورش و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی تبصره ۱ ماده ۶۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ وبند الف ماده ۵۰ قانون برنامه پنجم توسعه مصوب ۱۳۸۹ تصویب شده است.

بر اساس این مصوبه، مشمولان طرح طبقه بندی معلمان شامل آموزگاران، دبیران، هنرآموزان، مربیان امور تربیتی، مشاوران، مراقبان سلامت، مدیران و معاونان مدارس و مجتمع های آموزشی و تربیتی بر اساس ضوابطی که به تصویب هیأت وزیران می رسد، در پنج رتبه مقدماتی، پایه، ارشد، خبره و عالی رتبه بندی حرفه ای می شوند.

مشمولانی که بر اساس ضوابط مصوب در یکی از این رتبه ها قرار می گیرند، به ترتیب از ۱۵، ۲۵، ۳۵ و ۵۰ درصد افزایش امتیاز حق شغل از مهرماه سال ۱۳۹۴ برخوردار خواهند شد.

همچنین بر اساس مصوبه دولت اعتبار مورد نیاز اجرای این مصوبه در سال ۱۳۹۴تا میزان ۱۳۵۰۰ میلیارد ریال توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور فراهم می شود.

همچنین اعتبار مورد نیاز این مصوبه در سال ۱۳۹۵تا میزان ۳۵۰۰۰ میلیارد ریال در لایحه بودجه سال آینده توسط سازمان مدیریت وبرنامه ریزی پیش بینی خواهد شد.

وزارت آموزش و پرورش نیز مکلف است برای ساماندهی نیروی انسانی و ارتقای منابع انسانی موجود نیروهای مازاد بر نیاز خود را برای انتقال به دستگاههای دیگر معرفی کند.

همچنین وزارت اموزش وپرورش صرفا درقالب ماده ۵۱ قانون برنامه پنجم توسعه مجاز به پذیرش نیروی انسانی است .

سازمان سنجش آموزش کشور نیز موظف است از سال تحصیلی ۱۳۹۴-۱۳۹۵ و پس از آن صرفا بر اساس تایید سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور ظرفیت دانشجوی متعهدخدمت را برای دانشگاههای فرهنگیان و شهید رجایی وسایر موسسات وابسته به وزارت آموزش وپرورش در دفترچه آزمون سراسری درج نماید.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری این مصوبه را در تاریخ ۲/۲/۱۳۹۴ برای اجرا به وزارتخانه های آموزش وپرورش و علوم تحقیقات وفناوری وسازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور ابلاغ کرده است.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false