توضیح تاج درمورد فینال جام حذفی | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
توضیح تاج درمورد فینال جام حذفی

رئیس سازمان لیگ برتر فوتبال گفت: با صحبتی که با دو باشگاه فینالیست جام حذفی انجام دادیم قرار است مکان بازی فینال با قرعه کسی برگزار شود.

به گزارش "چغادک نیوز"، مهدی تاج در خصوص سفر به استرالیا و دیدار با مسئولان لیگ فوتبال این کشور اظهار داشت: ما پیش از این یکبار با ژاپن عقد خواهرخواندگی خواندیم چون فوتبال آنها به نقطه استاندارد رسیده و بهترین لیگ آسیا محسوب می شود. ما در تمام جهات با آنها معاهده امضا کردیم و طبق آن پیش می‌رویم. طبق قانون آنها ما هم از سه بازیکن خارجی در تیم‌هایمان استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: طبق همین معاهده اگر از ژاپن بازیکنی به ایران بیاید خارجی محسوب نمی‌شود و بالعکس. طبق برنامه‌ها قرار است مسئولان لیگ ژاپن برای برنامه‌ریزی تیرماه به ایران بیایند و در مدتی که خواهند بود چند جلسه برگزار می‌کنیم.

رئیس سازمان لیگ برتر فوتبال گفت: استرالیا مورد دیگری بود که با آنها همکاری می‌کنیم. لیگ این کشور مانند ما و ژاپن قدمت ندارد و حدود ۹ سال است که راه‌اندازی شده است و ۱۰ تیم در آن حضور دارند که نه صعودی وجود دارد نه سقوط و همه با هم بازی می‌کنند.

تاج ادامه داد: استرالیایی‌ها فوتبال ما را می‌شناسند و کمک ما به آنها برنامه‌ریزی است. در آنجا هم همه باشگاه‌ها مانند ما زمین فوتبال اختصاصی ندارند و به همین منظور دولت در صدد این است که از هزینه گزاف ورزشگاه‌ها کم کرده و آنها را به باشگاه‌ها بدهد. در این کشور همه چیز خصوصی است. فوتبال ورزش چهارم آنها محسوب می‌شود و رشته‌هایی مانند راگبی، کریکت و فوتبال آمریکایی جلوتر است. پیش‌بینی‌شان این است که در ۸-۷ سال آینده فوتبال به عنوان ورزش اول این کشور محسوب شود.

وی در مورد اینکه تکلیف فینال جام حذفی به کجا رسید، گفت: فینال طبق برنامه تک‌بازی است. ما با دو باشگاه صحبت کردیم اما تفاهمی ایجاد نشد که در یک ورزشگاه بی‌طرف و یا ورزشگاه آزادی مسابقه برگزار شود به همین دلیل مجبوریم طبق آیین‌نامه قرعه‌کشی انجام دهیم که این کار طی ۳-۲ روز آینده صورت می‌گیرد. البته در خصوص زمان مسابقه اگر نفت تهران در لیگ قهرمانان آسیا صعود کند باید تغییراتی صورت بگیرد.

رئیس سازمان لیگ در خصوص برنامه‌های این سازمان برای هفته‌های پایانی لیگ برتر، تأکید کرد: ما همه جوانب را سنجیده‌ایم. تنها بحثی که وجود دارد در مورد داوری است که این هم از حدود اختیارات ما خارج است اما من با مسئولان فدراسیون و کمیته داوران مفصل صحبت کردم که برای این هفته‌ها داورانی را انتخاب کنند که پراشتباه نباشند چون اگر داوری در این هفته‌ها اشتباه تأثیرگذار داشته باشد جو ورزشگاه به هم می‌ریزد. تمام تلاش ما این است که داورانی را انتخاب کنیم که کم اشتباه باشند.

 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false