×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
ژنرال در قلعه خودش گرفتار شد !

جالب این که چندین بار طی فصل قلعه‌نویی مدعی شده بود که با این بازیکنان قهرمان می‌شویم ولی معجزه اتفاق نیفتاد و قهرمانی از دست رفت !

به گزارش "چغادک نیوز"، تیم استقلال تهران با تساوی مقابل ملوان شانس قهرمانی لیگ برتررا از دست داد و در حال حاضربا ۴۳ امتیاز در مکان چهارم جای دارد وبا توجه به فاصله ۴ امتیازی این تیم با تیم چهارم جدول یعنی فولاد این تیم برای کسب سهمیه آسیا هم کار سختی پیش رو دارد .

جالب این که چندین بار طی فصل قلعه‌نویی مدعی شده بود که با این بازیکنان قهرمان می‌شویم ولی معجزه اتفاق نیفتاد و قهرمانی از دست رفت !

به نظر میرسد که همه چیز تمام شده باشد، رویای قهرمانی دود شد و رفت هوا ، تا امیر در مرداب غرق شود و تولد دوباره در واپسین روزها به خیالی باطل بدل گردد.بندر نقطه پایان ژنرالی بود که دم از فتح جام می زد ،اما آنقدر تعلل کرد و کاسه چه کنم چه کنم به دست گرفت که فروچکید و در امتداد آشفتگی خزر، خودش به دست خودش اسیر شد.لشکر آبی خیلی خوش شانس بود که از طوفان قوی سفید جان سالم به در برد و تمام و کمال، اسیر جاذبه سربازان انزلی چی نشد.
حال با این وضعیت سودای قهرمانی رنگ باخته تا پسر نازی آباد پوست موزها را زیر پای خود لمس کند!

ژنرال و البته سرمربی استقلال با روشی وام گرفته از نوع مدیریت معروف علی پروین ، مربیگری را آغاز کرد و از آنجایی که نقطه آغاز اوجش مصادف شد با روزهای سقوط سلطان قرمزها، سعی کرد دست کم از اشتباهات پروین تجربه ای رایگان برای خود مهیا کند..

از دست دادن آندرانیک تیموریان که فصل قبل یکی از ستون‌های اصلی فوتبال فیزیکی و ضربه ایستگاهی محور استقلال به حساب می آمد و به واسطه درخشش او بود که قلعه نویی راحت قید نکونام را زد، اشتباه بزرگ قلعه نویی بود …

همان‌طور که تصور می‌شد، تمرین یکشنبه استقلال حسابی جنجال به پا کرد و کار به تقابل علنی بازیکنان با سرمربی کشیده شد.در ابتدای کار امیر قلعه‌نویی نفرات را جمع کرد و حرف‌هایش را زد؛ صحبت‌هایی که بازیکنان را به شدت ناراحت کرد و کار به جایی رسید که هاشم بیک‌زاده جوابش را داد..پس از حدود ۵ دقیقه، قلعه‌نویی به سمت تجمع استقلالی‌ها رفت و در حالی که عصبانی بود، فریاد زد: «چه کار می‌کنید؟ راه بیفتید دیگه. کارتونو بکنید. حواستون به تمرین باشه. چرا اونجا جمع شدین؟»

یادمان نمی رود ، سرمربی استقلال بعد از دو شکست برابر فولاد و نفت در دور رفت رقابت‌های لیگ برتر درپاسخ به سوالی درباره وضعیت روحیه بازیکنانش بعد از دو شکست متوالی بیان کرد: “فوتبال همین است. رئال مادرید و منچستر هم همین اواخر شکست خورده اند. قطعا شکل گیری یک تیم زمان می‌برد. ما همه بازیکنانمان را در اختیار نداریم و با این وجود تا اینجا کار خوب نتیجه گرفته‌ایم. ما ۱۸ امتیاز کسب کرده‌ایم و مطمئنم که این تیم راحت قهرمان می‌شود. روزی تیمم در رده شانزدهم جدول بود و گفتم که قهرمان می‌شویم،

الان هم می‌گویم که راحت‌تر از هر دوره‌ای قهرمان می شویم. امیدوارم که بازیکنانمان زودتر به تیم اضافه شوند، استقلال در فصل جاری به تمام تیم‌های مدعی لیگ امتیاز داده. این درحالی است تیمی که قرار بود ۴ هفته زودتر قهرمان شود، باید توانایی امتیاز گرفتن از مدعیان را داشته باشد.

قلعه‌نویی اخیرا مدعی شده که هیچ‌گاه تمام بازیکنانش را نداشته اما بازهم به این نکته اشاره نکرده که آیا وضعیت تیم او بدتر از فولاد بوده است؟ فولادی که با یک لشگر مصدوم و بازیکن سرباز روبه‌رو است؟

استقلال با کمترین امید برای قهرمانی و اندک امید برای کسب سهمیه آسیایی به چهار بازی پیش‌رویش نگاه می‌کند؛ چهار مصاف که استقلال محکوم به گرفتن ۱۲ امتیاز از آنها است. قلعه‌نویی بعد از تساوی ناامیدکننده تیمش برابر ملوان از تیمش دفاع کرد و گفت این نمایش “بهترین” بازی تیمش در نیم فصل دوم بوده است، این سخن شاید یک روی واقعیت هم داشته باشد. شاید استقلال آنقدر بد بوده که عملکردی شبیه نیمه دوم برابر ملوان بهترین عملکرد آنها بوده است!

این روزها همه از سرمربی فصل بعد استقلال صحبت می‌کنند و ظاهرا کسی باور ندارد که قلعه‌نویی سال بعد در استقلال خواهد ماند چراکه هیچ کس مثل خود او به استقلال با این همه خوش بینی نگاه نمی‌کند و به قول خودش، این روزها این فوتبال با آدم حرف می‌زند.

 ضمنا مثل این که باید پذیرفت که تیم ملوان گربه سیاه استقلال است!؟ در اولین دوره لیگ برتر در هفته پایانی استقلال در انزلی باخت تا قهرمانی به تیم رقیبش پرسپولیس برسد!

درضمن امید استقلال برای قهرمانی به ۳ امتیاز بازی با ملوان بود که با تساوی با این تیم رویای آبی پوشان بر باد رفت..

سرمربی استقلال در دور رفت اولین سه باخت متوالی در پرونده فوتبالی اش را تجربه کرده است. در سه بازی اخیر آبی‌پوشان پایتخت مقابل تیم های نفت، فولادخوزستان و ذوب‌آهن صاحب شکست شده اند تا برای اولین بار امیر قلعه‌نویی به آمار ضعیفی دیگر دست یابد که در تاریخ فوتبال ما سابقه نداشته است.

در حالی که سال گذشته برای اولین بار قلعه‌نویی با کسب رتبه پنجم لیگ بدترین نتیجه خود را در ادواری که سرمربیگری تیمی را در تمام فصل به عهده داشته، ثبت کرده بود در این فصل تا کنون با ثبت یک رکورد ضعیف دیگر، نشان می‌ دهد که رفته رفته از آمارهای یکدست سفیدی که طی سال های ۸۲ تا ۹۲ با تیم های استقلال، سپاهان و تراکتورسازی، داشته فاصله می‌ گیرد.

به هر روی به نظر می رسد حداقل یک فصل استراحت برای ژنرال ضروری باشد ، در هر صورت صبر هواداران هم اندازه ای دارد…

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false