×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
نگرانی مجلس از اعطای مجوز به برخی فیلم‌ها

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اعضای کمیسیون نگرانی خود از اعطای مجوز وزارت ارشاد به برخی فیلم‌ها را ابراز کرده و خواستند تا ضمن نظارت بر مراحل مختلف ساخت فیلم‌ها بررسی دقیق‌تری درباره فیلمنامه‌ها صورت گیرد.

به گزارش "چغادک نیوز"، حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری، نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه دیروز موضوع فیلم‌هایی که از وزارت ارشاد مجوز گرفته‌اند در کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اعضا نگرانی خود را درباره اعطای مجوز به اینگونه فیلم‌ها ابراز کردند.

وی افزود: انتظار اعضای کمیسیون از وزارت ارشاد این است که مطابق ارزش‌ها مجوز برای ساخت و نمایش فیلم‌ها داده شود، چراکه برخی از این فیلم‌ها در حد و اندازه و تراز نظام و انقلاب اسلامی نیست و بودجه نظام در ساخت این فیلم‌ها حیف و میل می‌شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: انتظار می‌رود تا وزارت ارشاد در اعطای مجوز به فیلم‌ها تجدیدنظر کند و فیلمنامه‌ها نیز با دقت بیشتری مورد بررسی قرار گیرد. طاهری اضافه کرد: این دغدغه در دولت قبل نیز از سوی کمیسیون مطرح شد و در دولت جدید نیز این دغدغه‌ها مطرح شد اما تاکنون خروجی در این زمینه و اینکه اقدام خاصی صورت گرفته باشد، مشاهده نمی‌شود.

وی افزود: گاهی وقت‌ها فیلم‌ها به گونه‌ای است که گویا یک فرد ضدانقلاب آن را ساخته و بعضاً این فیلم‌ها به عنوان نماینده فیلم جمهوری اسلامی ایران در خارج نشان داده می‌شود که نوعی سیاهنمایی برای کشور به شمار می‌رود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: در ادامه جلسه دیروز رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات با حضور در جلسه کمیسیون گزارشی از وضعیت بودجه و اعتبارات این سازمان و فعالیت‌های آن به کمیسیون ارائه کرد.

 
منبع: فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false