عملیات ضد داعش ارتش اندونزی | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
عملیات ضد داعش ارتش اندونزی

ارتش اندونزی عملیات ضد تروریسمی خود در جزیره سولاویسی در شرق را برای سرکوب شبه نظامیان مظنون به ارتباط با داعش، برگزار کرد.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژنرال مائلدوکو، رئیس نیروهای مسلح اندونزی اعلام کرد، ارتش برای ردگیری افراط گرایان به پلیس کمک می‌کند و در ادامه نسبت به پیوستن شهروندان کشورش به داعش وبازگشت به این کشور پس از آموزش در عراق و سوریه ابراز نگرانی کرد.

وی تاکید کرد: ارتش اندونزی به داعش اجازه توسعه و رشد نمی‌دهد. هم اکنون عملیات ضد تروریسمی در جزیره سولاوسی واقع در منطقه‌ای کوهستاین به پایان رسیده است اما حضور عوامل نظامی در آنجا ادامه دارد.

عملیات مذکور در ۳۱ مارس آغاز شد و هم اکنون به پایان رسیده است. این اولین عملیات ضد تروریسمی مهم ارتش است که با حضور نیروهای ویژه و عوامل اطلاعاتی انجام شد. با این حال رئیس نیروهای مسلح اندونزی اشاره‌ای نکرد که چه تعداد شبه نظامی کشته و یا بازداشت شده‌اند. اندونزی از اوایل دهه ۲۰۰۰، گروه کوچکی از گروه‌های شبه نظامی داخلی مقابله می‌کند و چند تن را به اتهام دریافت آموزش نظامی از داعش در سوریه بازداشت کرده است. در سال ۲۰۰۲ شبه نظامیان اندونزی در جریان بمب گذاری کلوب شبانه‌ای در بالی جهان ۲۰۲ تن را که اکثر استرالیایی بودند گرفت.
 

 
منبع: ایسنا

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false