رییس‌جمهور دقایقی پیش وارد جاکارتا شد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
رییس‌جمهور دقایقی پیش وارد جاکارتا شد

رییس‌جمهوری شامگاه سه‌شنبه به وقت محلی وارد جاکارتا پایتخت اندونزی شد تا در مراسم شصتمین سالگرد تاسیس کنفرانس کشورهای آسیا – آفریقا شرکت کند.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلین دکتر حسن روحانی در فرودگاه بین المللی «حلیم» مورد استقبال وزیر امور خارجه اندونزی و جمعی دیگر از مقامات این کشور و سفیر و دیپلمات های کشورمان قرار گرفت.

رهبران و مقام‌های بلندپایه بیش از ۱۰۰ کشور آسیایی و آفریقایی در کنار نمایندگان ۱۶ کشور ناظر و ۲۵ سازمان بین‌المللی برای شرکت در این مراسم دعوت شده‌اند.

رییس‌ جمهوری اسلامی ایران سخنران نشست صبح چهارشنبه اجلاس سران کشورهای آسیا – آفریقاست.

شصتمین اجلاس سران آسیا – آفریقا چهارشنبه و پنجشنبه برگزار می‌شود.

نخستین اجلاس کشورهای آسیایی و آفریقایی ۱۸ آوریل ۱۹۵۵ میلادی برابر ۲۸ فروردین ۱۳۳۴ شمسی در باندونگ اندونزی برگزار شده بود؛ کنفرانسی که موجب شکل گیری جنبش غیرمتعهدها شد که اعضای آن به هیچ یک از دو بلوک قدرت آن زمان یعنی ایالات متحده آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی وابسته نبودند.

رییس‌جمهور در فرودگاه جاکارتا در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگاران شرکت در نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، دیدار و گفت‌وگو با شماری از مقامات ارشد کشورهای شرکت کننده و سخنرانی در جمع علمای مسلمان، نخبگان و تجار اندونزی را از جمله برنامه‌های کاری فشرده خود در سفر به جاکارتا اعلام کرد.

«تقویت همبستگی و همکاری در جهان اسلام» محور نشست سران عضو سازمان همکاری های اسلامی عنوان شده است.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false