×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
چوبه‌دار در انتظار عاملان فاجعه پورت سعید مصر

مصری‌ها ممکن است برای مجرمان فاجعه پورت سعید در فوتبال مصر که مسبب کشته شدن ۷۰ هوادار فوتبال شدند، اشد مجازات درنظر بگیرند.

به گزارش "چغادک نیوز"، گروهی از هواداران فوتبال در مصر که در فاجعه مرگ بیش از ۷۰ هوادار فوتبال در شهر پورت سعید مصر در سال ۲۰۱۲ مقصر بودند، در آستانه محکوم شدن به اعدام هستند.

در یکم ماه فوریه سال ۲۰۱۲ در شهر پورت سعید، ایجاد آشوب در ورزشگاه محل دیدار تیم‌های المصری و الاهلی منجر به کشته شدن ۷۲ نفر و زخمی شدن ۵۰۰ نفر شد که آن فاجعه در برهه بی‌ثباتی حکومت مصر پس از سرنگونی، رئیس جمهور اسبق این کشور، حسنی مبارک رخ داد.

در راستای محاکمه عاملان آن حادثه مرگبار، اکنون دادگاهی در مصر برای ۱۱ هواداری که در آن ماجرا مقصر و متهم به ارتکاب قتل عمد شناخته شده‌اند، اشد مجازات را در نظر گرفته است. گفته می‌شود که به دنبال مشورت قاضی پرونده با مفتی اعظم مصر احتمال اینکه حکم اعدام این یازده هوادار صادر شود، بسیار زیاد است.

پیش از این و در ماه ژانویه سال ۲۰۱۳ نیز ۲۱ متهم پرونده فاجعه پورت سعید به اعدام محکوم شده بودند اما آن حکم با اعتراض وکلای متهمان برگردانده شد.

در فاجعه پورت سعید اکثر قربانیان از هواداران تیم الاهلی بودند و بسیاری از مصری‌ها معتقدند که در رقم خوردن آن حادثه مأموران دولتی مستقیماً نقش داشته‌ند و باعث افزایش تنش‌ در محل حادثه شده‌اند.

چندین مقام ارشد امنیتی و پلیس در راستای همین موضوع مورد بازجویی قرار گرفته‌اند اما هنوز برای هیچ یک از آنها مجازات اعدام درنظر گرفته نشده است اما انتظار می‌رود که برای چند تن از متهمان حکم حبس طولانی مدت صادر شود.

 
منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false