نکات طلایی که برای خرید خانه باید بدانید | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
نکات طلایی که برای خرید خانه باید بدانید

حتما از شوفاژخانه یا موتورخانه بازدید کنید و دقت کنید که موتورخانه دارای پنجره تهویه و اعلام حریق باشد. همچنین به نفع شما است که از سیستم‌های پیشرفته سرمایش و گرمایش استفاده شده باشد.

به گزارش "چغادک نیوز"، خریدخانه را می‌توان یکی از اتفاقات مهم زندگی هر فرد دانست. اتفاقی که ممکن است یک بار در زندگی هر فرد رخ دهد، بنابراین باید به نکات مهم و کلیدی که در این رابطه وجود دارد دقت کرد. نکاتی که ممکن است چندان به آن دقت نکنیم. از جمله به هزینه‌هایی که ممکن است هنگام خرید وجود داشته باشد مانند هزینه سند، دفتر ثبت اسناد، پایان کار، مالیات و کمیسیون املاک.

همچنین به پایداری و مقاومت سازه ساختمان در برابر حوادث طبیعی و… توجه داشته باشید.قبل از اینکه برای بازدید ملک یا آپارتمانی بروید به تعداد واحدهای کل ساختمان توجه کنید. اگر می‌خواهید از مشکلات مدیریت ساختمان دور بمانید، تعداد مطلوب ۱۵ تا ۳۰ واحد است. کمتر از این تعداد مدیریت ساختمان را سخت کرده و تعداد بیشتر باعث شلوغی طبقات و راهرو‌ها خواهد شد.

به تعداد واحد‌ها در هر طبقه نیز توجه کنید تعداد واحدهای موجود در هرطبقه نیز اهمیت دارد. مخصوصا اگر واحد‌ها در هر طبقه کنار هم قرار گرفته باشند و در آنها نزدیک به هم باز شود. بهترین حالت در مورد آپارتمان‌های چند واحدی در یک طبقه، آپارتمان‌های مقابل هم یا نیم‌طبقه است. البته شکل ایده آل، آن است که در هر طبقه یک واحد باشد یا حداقل هر واحد در هر طبقه راهروی مخصوص به خود را داشته باشد. یکی از مهم‌ترین جاهایی که در یک ملک و ساختمان باید بازرسی شود سیستم سرمایش و گرمایش آن است.

حتما از شوفاژخانه یا موتورخانه بازدید کنید و دقت کنید که موتورخانه دارای پنجره تهویه و اعلام حریق باشد. همچنین به نفع شما است که از سیستم‌های پیشرفته سرمایش و گرمایش استفاده شده باشد. به نمای ساختمان توجه کنید نمای ساختمان اولین چیزی است که جلب توجه می‌کند. نمایی که هم دوام و هم زیبایی را با هم داشته باشد، انواع مختلف سنگ مانند گرانیت و… است ضمنا شست‌وشو و تمیز نگه داشتن آن هم ساده‌تر و کم هزینه‌تر است. به ورودی ساختمان توجه کنید.

برای رفت و آمد بهتر باید حداقل عرض استاندارد آن رعایت شود. این مقدار حتما باید بیشتر از ۱۱۰ سانتی‌متر باشد. عرض راه پله‌ها نیز باید حداقل۹۰ سانتی متر باشد تا عبور و مرور به راحتی صورت گیرد. سعی کنید خانه‌هایی با بیش از چهار طبقه بدون آسانسور را برای خرید انتخاب نکنید، چون حتی اگر در طبقات پایین باشید یا بتوانید بالا و پایین رفتن روزمره را تحمل کنید، میهمان‌های شما و همسایگان محترمتان چنین تحملی را ندارند و حتی شما هم تحمل سر و صدای آنها را نخواهید داشت. توجه به نوع کاربری در اصل سند یا مبایعه نامه داشته باشید. بازدید ملک یا ساختمان مورد نظر در چندین نوبت شبانه روز برای اطمینان از دید، نوردهی و عوامل محیطی دیگر مهم است.لوله‌های فاضلاب و آب بهتر است از جنس چدن یا لوله پولیکای فشار قوی انتخاب شده باشد تا احتمال صدمه به آنها کمتر باشد. انباری هم یکی از ضروریات یک خانه مسکونی مطلوب است.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false