تحویل دومین ماهواره دانشگاه شریف به سازمان فضایی | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
تحویل دومین ماهواره دانشگاه شریف به سازمان فضایی

رییس دانشگاه صنعتی شریف از تکمیل و تحویل دومین ماهواره این دانشگاه به سازمان فضایی کشور طی روزهای اخیر خبر داد.

به گزارش "چغادک نیوز"، دکتر محمود فتوحی اظهار داشت:هر دو ماهواره شریف ست ۱ و ۲ بر مبنای قراردادی که دانشگاه با سازمان فضایی داشته، تحویل داده شده است.

وی تصریح کرد:در جلساتی که با دکتر محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهوری و دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهوری داشتیم اظهار داشتیم که از نظر ما دانشگاه کار خود را انجام داده است و از این مرحله به بعد، دراختیار سازمان فضایی است.

وی از زمان پرتاب ماهواره های شریف ست ۱ و ۲ اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: زمان پرتاب این ماهواره ها قرار است از طریق معاونت اول ریاست جمهوری و دیگر مقامات مربوطه پیگیری شود و ان شاء الله در زمان خاصی که البته ما از آن اطلاع ندارم، صورت خواهد گرفت.

فتوحی به قول مسوولان سازمان فضایی کشور مبنی بر پرتاب ماهواره شریف ست در آینده نزدیک اشاره کرد و ارائه جزییات بیشتر درباره این ماهواره بومی را به مجری طرح ارجاع داد.

وی درباره وضعیت برج فناوری دانشگاه صنعتی شریف و برنامه های این دانشگاه در سال ۹۴ در حوزه شرکت های دانش بنیان نیز گفت:براساس صحبتی که یک هفته بعد از تعطیلات نوروز با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و رییس صندوق شکوفایی و نوآوری داشتیم در زمینه ارائه تسهیلات و تلاش برای افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان دانشگاه شریف به تصمیم مشترک رسیدیم.

فتوحی ادامه داد:حتی الامکان سعی کنیم ساختمان های اطراف دانشگاه را از طریق وام هایی که صندوق شکوفایی و نوآوری می تواند دراختیار شرکت های دانش بنیان قرار دهد خریداری کنیم تا شرکت های دانش بنیان بتوانند در این فضای جدید مستقر شوند.

رییس دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: امور مربوط به راه اندازی برج فناوری دانشگاه شریف نیز با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دست انجام است و مباحث مربوط به گرفتن مجوز از شهرداری به پایان رسیده و این برج نیز به زودی تکمیل خواهد شد.

 
منبع: ایرنا

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false