×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
اعدام با گاز نیتروژن در آمریکا قانونی شد

یکی از ایالتهای آمریکا درپی مشکلات ناشی از اجرای حکم اعدام از طریق تزریق گاز سمی استفاده از گاز نیتروژن برای اجرای حکم اعدام را قانونی ساخت.

به گزارش "چغادک نیوز"، اوکلاهما اولین ایالتی در آمریکا است که استفاده از گاز نیتروژن را برای زندانیان محکوم به مرگ درصورت عدم امکان استفاده از تزریق قانونی ساخت. به گفته رابرت دونهام، رئیس مرکز اطلاعات مجازات مرگ این تصمیم بدون تشکیل جلسات پزشکی اتخاذ شد.

به گزارش راشاتودی پس از وقوع حوادث مختلف در ارتباط با مرگ ناشی از تزریق ماده سمی مقامات ایالت اوکلاهوما تصمیم به اتخاذ راهی جایگزین برای زندانیانی گرفتند که محکوم به مرگ هستند.

سال گذشته کلیتون دی. لاکت که از حمله قلبی رنج می‌برد پس از اجرای حکم و تزریق ماده سمی ۴۵ دقیقه پیش از مرگ از درد شدید رنج می‌برد. هرچند دادگاه عالی درمورد قانونی بودن این ترکیب دارویی جدید تصمیم می‌گیرد اما ماری فالین، فرماندار ایالت اوکلاهما روز جمعه تایید کرد که استفاده از نیتروژن در اعدام‌ها گزینه جایگزین مناسب و بدون درد به شمار می‌رود.

در این فرآینده که از لحاظ مالی نیز مقرون به صرفه به شمار می‌رود و از یک ماسک و یک مخزن نیتروژن استفاده می‌شود، زندانی پس از استنشاق گاز طی چند ثانیه بیهوش می‌شود درحالی که به صورت تدریجی دچار خفگی می‌شود.

 
منبع: تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false