میزان وام بهسازی بافت فرسوده برای کلان شهرها | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
میزان وام بهسازی بافت فرسوده برای کلان شهرها

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران درباره آخرین وضعیت پرداخت وام بافت فرسوده گفت: دولت تضمین کرده که ۹ درصد از میزان تسهیلات و سود بافت فرسوده را پرداخت کند.

به گزارش "چغادک نیوز"، محمدسعید ایزدی مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در گفتگویی با یادآوری سهمیه بانک‌های عامل در اختصاص تسهیلات بافت فرسوده گفت: بعد از ابلاغ مصوبه‌ بانک مرکزی به منظور اختصاص تسهیلات بافت فرسوده، بانک ملت با پنج هزار سهمیه، بانک ملی با ۱۵ هزار سهمیه، بانک رفاه با ۲۵۵۰ سهمیه و بانک تجارت هم با پنج هزار سهمیه اعلام آمادگی کردند و سال گذشته در کل ۲۷ هزار سهمیه اعلام شد.

وی ضمن تاکید بر اینکه تسهیلات فوق در شرایطی ابلاغ شد که بانک‌ها در روزهای پایانی سال هیچ تسهیلاتی پرداخت نمی‌کردند، ادامه داد: این سهمیه‌ها در شرایطی اعلام شد که ما در سال گذشته شرایط بحرانی داشتیم و زمانی ابلاغ تسهیلات به بانک‌ها رفت که عملاَ در دو ماه آخر سال تسهیلاتی پرداخت نمی‌کنند. اختلاف موجود در تعریف و تفسیر این وام باعث شد بانک‌ها وام تسهیلات را به این شکل پرداخت کنند.

ایزدی با اشاره به سهم شهرها از میزان پرداخت تسهیلات بافت فرسوده اظهار کرد: ۵۰ میلیون تومان برای کلانشهرها و ۴۰ میلیون تومان برای شهرهای بالای ۲۵۰ هزار نفر در نظر گرفته شد و تردید نیست فقط بحث میزان سود و بهره این وام است که در بازه دو ساله و ده ساله به صورت مشارکت مدنی و فروش اقساطی پیش‌بینی شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، سود دوره دوساله ۲۷ درصد و سود دوره مشارکت ۱۰ ساله ۲۲ درصد در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: دولت تضمین کرده ۹ درصد از این میزان تسهیلات و سود را پرداخت کند. ما تا امروز تقریباً نزدیک به ۱۵ هزار از این سهمیه را بر اساس مجموعه پرونده‌هایی که از گذشته منتظر دریافت وام بودند امتیازبندی و اولویت‌بندی و سپس به بانک‌های عامل معرفی کرده ایم.

به گفته این مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی، در بانک ملت عمده درخواست‌ها ارسال شده و هم اکنون برای اعطای وام در حال بررسی است.

منبع: وزارت راه و شهرسازی

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false