ضیافت مورینیو برای استاد قدیمی‌اش | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
ضیافت مورینیو برای استاد قدیمی‌اش

حریف امشب شاگردان ژوزه مورینیویی که برای کسب اولین قهرمانی‌اش در لیگ برتر در دومین دوره مربیگری‌اش در استمفوردبریج لحظه‌شماری می‌کند، مردان استاد قدیمی او یعنی لوییس فان‌خال است

به گزارش "چغادک نیوز"، ثبت چهار پیروزی دیگر در کارنامه آبی‌های لندن کافی است تا آنها برای اولین بار از سال ۲۰۱۰ و برای سومین بار با مربی پرتغالی‌شان طعم قهرمانی در لیگ برتر را بچشند و امشب فرصتی پیش روی آنهاست تا یکی از این چهار برد را کسب کنند هرچند که شاید این هدف به آسانی محقق نشود.

حریف امشب شاگردان ژوزه مورینیویی که برای کسب اولین قهرمانی‌اش در لیگ برتر در دومین دوره مربیگری‌اش در استمفوردبریج لحظه‌شماری می‌کند، مردان استاد قدیمی او یعنی لوییس فان‌خال است، تیمی که این روزها با کسب شش پیروزی متوالی از بازی‌هایش در لیگ برتر بخصوص پیروزی قاطعانه اخیرش در دربی منچستر که من‌سیتی را با نتیجه ۴ – ۲ در هم کوبید، در آسمان هفتم سیر می‌کند. امشب شبی است که مورینیو رفاقت و دوستی را با استاد قدیمی‌اش باید کنار بگذارد و تمام تلاش‌اش را انجام دهد تا تیمش یک گام دیگر به سوی کسب دومین جام خود در این فصل را بردارد. شاگردان او در هشت بازی قبلی‌شان برابر منچستریونایتد در استمفوردبریج هرگز تن به شکست نداده‌اند که این بار مسوولیت فان‌خال را برای پایان دادن به این ناکامی طولانی مدت برای فتخ خانه آبی‌های لندن سنگین‌تر کرده است.

مورینیویی که در زمان فعالیتش در بارسلونا به‌عنوان مترجم و کمک مربی با فان‌خال کار کرده است، تا حدودی با نگرش و تاکتیک‌های این مربی هلندی آشنا است. در ماه اکتبر که دو تیم در آخرین بازی‌شان در اولدترافورد به مصاف هم رفتند، مورینیو قبل و بعد از بازی فان‌خال را در آغوش کشید تا نشان دهد رابطه دوستانه آنها همچنان پابرجا است اما این دلیلی برای اینکه آقای خاص بخواهد به احترام استاد قبلی‌اش پا پس بکشد، نیست.

هر دو تیم نیاز مبرمی به کسب سه امتیاز این بازی دارند؛ چلسی برای حفظ حاشیه امنیتش در صدر جدول و بدون استرس به پایان رساندن فصل و منچستریونایتد برای حفظ جایگاهش در رده سوم و از دست ندادن آن برای حضور مستقیم در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان فصل آینده. چلسی می‌داند که پیروزی در این بازی این تیم را با حاشیه امنیتی ۱۰ امتیازی در صدر جدول قرار خواهد داد و این در حالی است که تنها شش هفته دیگر به پایان فصل باقی مانده.

پیروزی پردردسر و حداقلی هفته گذشته آبی‌پوشان لندن به لطف گل دقیقه ۸۸ سسک فابرگاس، باعث شد مورینیو در پایان دربی لندن در مصاف با کویینز‌پارک رنجرز نفس راحتی از بابت پیشتازی‌اش در کورس قهرمانی بکشد. تیم او در ۱۳ بازی خود در تمامی رقابت‌ها تن به شکست نداده است و حالا می‌خواهد قهرمانی مهم‌ترین تورنمنت باشگاهی فوتبال انگلیس را درکنار جام قهرمانی جام اتحادیه در ویترین افتخاراتش بگذارد. با توجه به اینکه بازی آرسنال فردا برگزار می‌شود، منچستریونایتد هم با کسب پیروزی در استمفوردبریج حداقل برای یک روز می‌تواند به رده دوم جدول صعود کند.

فان‌پرسی، کسی که در بازی رفت دو تیم، منچستریونایتد را از یک شکست خانگی برابر چلسی نجات داد، دوره ریکاوری مصدومیت قوزک پایش را پشت سر گذاشته است و می‌تواند به میدان برود. البته فان‌خال از بابت وضعیت مایکل کریک که میدان دربی را لنگ لنگان ترک کرد، نگران است. در طرف مقابل چلسی بار دیگر باید بدون دیه‌گو کاستا که از ناحیه همسترینگ مصدوم است به میدان برود و شاید لویی رمی که از ناحیه ساق پا آسیب دیده است هم به این بازی نرسد.

ترکیب احتمالی ۲ تیم

چلسی: کورتوا، ایوانوویچ، تری، کیهیل، آسپیلیکوئتا، ماتیچ، فابرگاس، هازارد، اسکار، ویلیان، دروگبا

منچستریونایتد: دخیا، والنسیا، اسمالینگ، جونز، شاو، بلیند، هررا، فلینی، یانگ، ‌ماتا، رونی
 

 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false