×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
بیکارترین کشورهای جهان

صندوق بین المللی پول با اشاره به روند افزایشی نرخ بیکاری در ایران اعلام کرد ایران با نرخ بیکاری ۱۱.۲ درصدی رتبه ۲۶ در رده بندی کشورهای جهان از نظر نرخ بیکاری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش "چغادک نیوز"، جدیدترین آمارهای صندوق بین المللی پول از نرخ بیکاری در کشورهای جهان نشان می دهد مشکل بیکاری در ایران طی سال های اخیر در حال بدتر شدن بوده است.

در حالی که نرخ بیکاری ایران در سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۱۰٫۴ درصد بوده است این رقم در سال ۲۰۱۴ به ۱۱٫۲ درصد افزایش یافته و بر اساس پیش بینی صندوق بین المللی پول وضعیت بیکاری در ایران طی سال جاری میلادی نیز بدتر خواهد شد و نرخ بیکاری ایران در این سال به ۱۲٫۲ درصد خواهد رسید.

به موازات افزایش نرخ بیکاری در ایران جایگاه این کشور در رده بندی جهان نیز بدتر شده است. ایران در سال ۲۰۱۳ در رده بندی ۱۰۷ کشور جهان از نظر نرخ بیکاری رتبه ۲۹ را به خود اختصاص داده بود اما رتبه ایران در سال ۲۰۱۴ با تغییر سه پله ای به ۲۶ رسیده است.

مقدونیه بالاترین نرخ بیکاری را در سال ۲۰۱۴ داشته است. نرخ بیکاری این کشور ۲۸٫۴ درصد اعلام شده است. بوسنی و هرزگوین با نرخ بیکاری ۲۷٫۵ درصدی و یونان با نرخ بیکاری ۲۶٫۵ درصدی به ترتیب در رتبه های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته اند.

بر اساس این گزارش کشورهای اروپایی در مراتب بالایی رده بندی کشورهای بیکار جهان قرار گرفته اند. در حالی که سه رتبه نخست به کشورهایی اروپایی اختصاص دارد اسپانیا نیز با نرخ بیکاری ۲۴٫۴ درصدی در رتبه چهارم جهان و پرتغال با نرخ بیکاری ۱۳٫۸ درصدی در رتبه ۱۴ قرار گرفته اند. ایتالیا نیز با نرخ بیکاری ۱۲٫۸ درصدی جایگاه ۲۰ را به خود اختصاص داده است.

نرخ بیکاری برخی کشورهای دیگر در سال ۲۰۱۴ عبارت است از: آفریقای جنوبی ۲۵٫۱ درصد، اوکراین ۱۰٫۴ درصد، فرانسه ۱۰٫۲ درصد، ترکیه ۹٫۹ درصد، هلند ۷٫۳ درصد، آمریکا ۶٫۱ درصد، انگلیس ۶٫۲ درصد، عربستان ۵٫۵ درصد، آلمان ۴٫۹ درصد.

بر اساس پیش بینی صندوق بین المللی پول ایران با نرخ بیکاری ۱۲٫۲ درصدی در سال ۲۰۱۵ در جایگاه ۲۳ جهان از این نظر قرار خواهد گرفت.

 
منبع: تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false