×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
شاه اردن: ایران برگه‌های زیادی در اختیار دارد

شاه اردن برگه ها و گزینه های فرا روی ایران را گسترده دانست و خواستار گفت‌وگو با ایران در تمامی این پرونده‌ها شد.

به گزارش "چغادک نیوز"، خبرگزاری رسمی اردن (پترا) نوشت: ملک عبدالله دوم پادشاه اردن در گفتگو با شبکه خبری فاکس نیوز در خصوص تحولات منطقه گفتگو کرده و در بخشی از سخنانش دیدگاه خود را نسبت به ایران عنوان کرده و گفته است: ایران  برگه ها و گزینه‌های زیادی در اختیار دارد، مانند پرونده هسته‌ای که برای آمریکا پر اهمیت بوده و هم اکنون در خصوص آن گفتگو می‌شود، همچنین ایران در عراق نقش‌آفرینی کرده و می‌تواند بر روند امور در این کشور تأثیر گذار باشد، ایران از نظام سوریه و حزب‌الله در لبنان و تا حدودی در سوریه حمایت می‌کند، ایران در یمن و شاخ آفریقا نیز حضور دارد. این کشور در افغانستان نیز تأثیر گذار بوده و هم‌اکنون ناآرامی‌های مرزی میان ایران و پاکستان وجود دارد.

وی افزود: بنابراین هنگامی که با ایران تعامل می‌کنید باید کلیه این برگه ها و گزینه‌ها را در نظر داشته باشید تا این کشور را به خوبی بشناسید، باید کلیه این موارد را به یکدیگر مرتبط کنید. تمامی مواردی که ذکر کردم از جمله موارد بی‌ثباتی هستند، بنابراین باید در خصوص این موارد با ایرانی‌ها مناقشه کرد و نمی‌توان یک مسئله را به‌تنهایی مورد بررسی قرار داد.

ملک عبدالله همچنین در خصوص مشارکت کشورش در ائتلاف عربی علیه یمن گفت: هنگامی که چند سال پیش فرماندهی نیروهای ویژه بر عهده من بود مشغول آموزش نیروهای ویژه یمن بودم به همین دلیل من میزان پیچیدگی امور در آنجا را می‌دانم و به نظر من بهتر است برای این مسئله یک راه حل سیاسی پیدا کنیم.

 
منبع: تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false