از موسیقی تعالی‌بخش و در راستای دستاوردهای انقلاب و ارزش‌های اسلامی استقبال وحمایت می‌کنیم/ برای حل کردن معایب فرهنگی و موسیقی روش فشار آوردن راه خوبی نیست | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
از موسیقی تعالی‌بخش و در راستای دستاوردهای انقلاب و ارزش‌های اسلامی استقبال وحمایت می‌کنیم/ برای حل کردن معایب فرهنگی و موسیقی روش فشار آوردن راه خوبی نیست

رئیس ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر شهرستان بوشهر با بیان اینکه تا به حال کنسرت‌های مختلفی در بوشهر برگزار شده است و مخالفت نداشته ایم، گفت: کنسرت‌های که برگزار شد حمایت دولت را دارد که بدون نظارت برگزار می‌شوند، ما با موسیقی مشکلی نداریم و از موسیقی تعالی‌بخش و در راستای دستاوردهای انقلاب و ارزش‌های اسلامی استقبال و حمایت می‌کنیم.

به گزارش "چغادک نیوز"، حجت‌الاسلام محمدرضا فکوری در مناظره با موضوع وضعیت فرهنگی و موسیقی با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر و مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشاور مذهبی وی، گفت: اتقاقاتی که در حاشیه کنسرت موسیقی در ۱۲ دی‌ماه سال ۹۳ رخ داد باعث شد که ما تصمیم بگیریم جلسه‌ای بعد از آن جریانات با اصحاب رسانه و موسیقی بگیریم.

وی ادامه داد: برای شفاف‌سازی مسائل بوجود آمده ما از مدیر کل امور اجتماعی استانداری دعوت کردیم ولی دعوت  ما را نپذیرفت در حالی که  مدیرکل اداره ارشاد اسلامی بوشهر دعوت ما را پذیرفت.

رئیس ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر شهرستان بوشهر با بیان اینکه تا به حال کنسرت‌های مختلفی در بوشهر برگزار شده است و مخالفت نداشته ایم، اظهار کرد: کنسرت‌های که برگزار شد حمایت دولت را دارد که بدون نظارت برگزار می‌شوند، ما با موسیقی مشکلی نداریم و از موسیقی تعالی‌بخش و در راستای دستاوردهای انقلاب و ارزش‌های اسلامی استقبال  و حمایت می‌کنیم.

فکوری بیان کرد: مخالفت ما بیشتر با کنسرت‌های اسفندماه ۹۳ بود که به مناسبت هفته بوشهر کنسرت‌هایی برگزار شد که نظارت مناسبی بر آنها وجود نداشت.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز در این نشست گفت: کنسرت‌های که درهفته بوشهر سال قبل برگزار شده هیچ مجوزی برای برگزاری صادر نشده بود و این کنسرت‌ها بدون مجوز برگزار شدند.

حمیده ماحوزی با اشاره به اینکه از موسیقی حمات می‌کنیم تا از موسیقی های زیرزمینی کاهش یابد، ادامه داد: مجوزهایی که به استان می‌آید با اجازه فرمانداری و اماکن است.

وی با تاکیر بر اینکه نظارت را در دستور کار داریم و تنها به کنسرت‌های مجوزدار اجازه اجرا داده می‌شود، بیان کرد: نظارت بر کار کنسرت‌ها کار ماست و شما باید خوشحال باشید که دستگاه‌های نظارتی نظارت دارند واگر خوشحال نباشید باید شاهد حضور فرزندان و آشنایان ما به پارتی‌ها و برنامه‌های زیرزمینی باشیم.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه فردی از خانواده مذهبی و بچه انقلاب و نظام هستم و اگر مشکلی پیش آید نسبت به آن دغدغه دارم، اظهار داشت: قبل از اینکه کسی اقدام به تجمع، قبل از اجرای کنسرت‌های مجوزدار کند در اتاق من  به روی آنها باز است.

ماحوزی با اشاره به اینکه  وقتی می‌توانیم برای حل مشکلات صحبت کنیم نیازی به تجمع نیست، افزود: این شرایط بهانه‌ی خوبی به رسانه‌های بیگانه می‌دهد تا برعلیه ما صحبت کنند.

وی با بیان اینکه برای حل کردن معایب فرهنگی و موسیقی روش فشار آوردن راه خوبی نیست، اظهار کرد: این روش جواب مثبت در پی نخواهد داشت و ما در همه مسائل بویژه مسائل فرهنگی، هنری و موسیقی به قانون توجه داشته‌ایم و انشاء‌الله هم هیچ وقت از قانون تخطی نکنیم.

پیروز ارجمند مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: نقص و مشکلاتی که در برگزاری کنسرت‌ها وجود دارد را می‌پذیریم و با شروع کار خود در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سعی در برطرف کردن آنها دارم.

وی با تاکید بر اینکه افراد باید طبق قانون عمل کنند، گفت: در اجرای کنسرت‌های موسیقی شرایط عرفی شهرهای مختلف برای ما مهم است بر همین اساس زیرساخت‌ها ی برای موسیقی و اجرای آن باید فراهم شود.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه دغدغه نیروهای متدین به حق است، اظهار کرد: اگر تخطی در برگزاری کنسرت‌ها صورت گیرد برخورد خواهد شد و از لغو کنسرت‌های موسیقی رسانه‌های بیگانه بر علیه ما استفاده خواهند کرد.

ارجمند با بیان اینکه نبود آیین‌نامه و نامشخص بودن نقش نیروی انتظامی باعث شده تا مشکلاتی در برگزاری کنسرت‌ها داشته باشیم، افزود: برای این کار شیوه‌نامه‌ای نوشته شده است که سازمان‌های مربوطه در این زمینه دغدغه ای نداشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه باید تکلیف کنسرت‌های موسیقی بومی و محلی مشخص شود، اظهار داشت: فرهنگ موسیقی محلی در حال نایودی است و اگر شرایط به همین منوال باشد این نوع موسیقی از بین خواهد رفت.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با بیان اینکه در شأن مردم نیست که در گوشه‌های محل اجرای کنسرت افراد نیروی انتظامی حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد: در بحث اجرای کنسرت‌های موسیقی با هیچکس تعارف ندارم.هنر موسیقی در خدمت انقلاب و نظام بوده و در حال حاضر نیز در خدمت انقلاب است و اگر اعتراضی هم است استقبال می‌کنیم تا مشکلات و نواقص رفع گردد.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false