توهین تلویزیون دولتی عربستان به نصرالله | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
توهین تلویزیون دولتی عربستان به نصرالله

شبکه «الاخباریه» تلویزیون دولتی عربستان سعودی با پخش گزارشی، هجمه رسانه‌ای علیه ایران و متحدان آن در منطقه را به بهانه جنگ یمن ادامه دارد و در آن به دبیر کل حزب‌الله لبنان اهانت کرد.

به گزارش "چغادک نیوز"، حدود سه هفته از آغاز تهاجم هوایی عربستان سعودی به یمن گذشت، و کارشناسان و ناظران و تحلیلگران سیاسی از بروز نشانه‌های ناکامی این حملات خبر می‌دهند.

در پی سایه این ناکامی، رسانه‌های سعودی و حامی جبهه سعودی در منطقه، روی به شایعه‌سازی، جنگ روانی و حتی تمسخر جبهه مقابل، یعنی جبهه مقاومت روی آورده‌اند.

پس از آنکه «شبکه الاخباریه» تلویزیون رسمی عربستان سعودی نماهنگی همراه با شعری کاملا توهین‌آمیز به شیعیان پخش کرد، حال آنکه میزان جمعیت شیعیان عربستان حداقل یک‌ششم کل جمعیت عربستان است، شب گذشته (یکشنبه‌شب) گزارشی علیه ایران و حزب‌الله پخش کرد که در آن به سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان توهین کرد.

شبکه دولتی الاخباریه عربستان سعودی در گزارشی تحت عنوان «ایران.. دست‌های مخفی»، ضمن متهم کردن ایران به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه، زمانیکه تصویر سید حسن نصرالله به نمایش در آمد زیر آن نوشت «حزب ایران در لبنان.. ملت سوریه حسن زمیره را به ارتکاب جنایات جنگی علیه خود متهم می‌کند».

زُمیره، توصیف توهین‌آمیزی است که چندی پیش یک معارض سوری به دبیر کل حزب‌الله لبنان داد تا او را بلندگوی جمهوری اسلامی ایران در منطقه معرفی کند اما اکنون تلویزیون رسمی عربستان سعودی آن را استفاده می‌کند.

خبر توهین شبکه دولتی عربستان سعودی به نصرالله در فضای مجازی بسرعت منتشر شده و مخالفان محور مقاومت از آن استقبال و مخالفان آن را تقبیح کرده‌اند.

وبگاه خبری عربی-۲۱ متعلق به جبهه رسانه‌ای عربستان سعودی در منطقه، با استقبال از این خبر، از آن به «تشدید جنگ رسانه‌ای عربستان و ایران» تعبیر کرد و نوشت: الاخباریه سعودی، این روزها، اصطلاحات قدرتمندی علیه ایران مثلا در خصوص مسئله اهواز به کار می‌برد. چند روز گذشته نیز سفیر سعودی در لبنان جنگی مشابه در رسانه‌ها علیه حزب‌الله و ایران به راه انداخته بود.

 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false