اظهارنظر خادم پس از قهرمانی در جام‌جهانی | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
اظهارنظر خادم پس از قهرمانی در جام‌جهانی

رسول خادم می‌گوید ملی‌پوشان ایران واقعا از جان مایه گذاشتند تا پرچم ایران را در کشور آمریکا برافراشته کنند.

به گزارش "چغادک نیوز"، رییس فدراسیون کشتی و سرمربی تیم ملی کشتی آزاد پس از قهرمانی ایران در جام جهانی لس آنجلس در گفت‌وگو با خبرنگار کشتی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: از لحاظ شرایط فنی مسابقات از کیفیت بالاتری نسبت به سه سال قبل برخوردار بود. تیم ما از مجموعه ای از کشتی‌گیران جوان و با تجربه تشکیل شده بود که البته غلبه با ترکیب جوان‌تر تیم بود. رقابت با آذربایجان حساسیت بالایی داشت و همچنین مبارزه با آمریکا به دلیل شرایط و فضای سنگین رقابت با این تیم در کشورش بسیار سخت و دشوار شده بود.

وی ادامه داد: در مسابقه فینال فراز و نشیب‌هایی در کشتی‌ها به وجود آمد که باعث شد رقابت به بالاترین حساسیت ممکن برسد و فشار زیادی به کادرفنی وارد شود، اما به لطف خدا جوانان این مملکت باز هم افتخار آفرینی کردند. آنها واقعا از جان مایه گذاشتند و با غیرت کشتی گرفتند تا پرچم ایران را در خاک آمریکا بالا ببرند.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در پاسخ به این سوال که آیا داوری‌ها در برخی کشتی‌ها یک طرفه و به سود میزبان نبود؟ گفت: با توجه به این که آمریکا میزبان بود تا یک حدی این موضوع طبیعی است، اما داوری در برخی از کشتی‌ها از جمله در ۵۷ و ۶۱ کیلوگرم مرزهای پیش‌بینی شده را می شکافت و اعمال نفوذ بسیار مشهود بود.

خادم در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسید کشتی‌گیران جوان از برخی با تجربه‌ها که باید بار تیم را بر دوش می کشیدند بهتر عمل کردند، گفت: نمی‌شود گفت که همه اعضای تیم در شرایط خوبی بودند. برخی از کشتی‌گیران اشکالات فنی داشتند که مجددا در این مسابقات ظهور پیدا کرد به خصوص در کشتی با آمریکا که حساسیت خیلی بالا رفت و فشار روانی حاکم بر مسابقه بسیار سنگین بود.

خادم همچنین گفت: من این قهرمانی را به مردم تقدیم می‌کنم که تنها حمایت کنندگان واقعی ورزش ما هستند و در هر کشوری هم که می رویم تیم ملی را تنها نمی‌گذارند.

رییس فدراسیون کشتی در پایان گفت: حرکت جوان ها در این رقابت‌ها برای آینده کشتی کشور بسیار نوید بخش بود و آنها واقعا در این مبارزات سنگین با غیرت و مردانه مبارزه کردند تا پرچم کشورشان را بالا ببرند.

 
منبع: ایسنا

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false