آمار مصرف بنزین پایتخت نشینان | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
آمار مصرف بنزین پایتخت نشینان

در سال ۹۳، پنج میلیارد و ۵۵ میلیون و ۷۱۰ هزار لیتر بنزین در شهر تهران مصرف شده که مصرف آن نسبت به سال ۹۲، دو درصد افزایش داشته است.

به گزارش "چغادک نیوز"، در سال ۹۳ بیش از هشت میلیارد و ۲۶۳ میلیون لیتر فرآورده نفتی شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره در تهران مصرف شده است.

مرتضی عابدینی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه تهران با اشاره به کاهش ۵۲ درصدی مصرف نفت سفید، گفت: مصرف این فرآورده نفتی در ۳۶۵ روز سال ۹۳ به ۳۴ میلیون و ۸۲۸ هزار لیتر رسیده است.

وی دلیل کاهش مصرف نفت سفید را اجرای طرح 'راستی آزمایی' در این منطقه اعلام و تصریح کرد: در این طرح افرادی که دارای پرونده برای دریافت نفت سفید بودند با بازبینی مدارک، شناسایی مجدد شدند.

وی ادامه داد: به این ترتیب، سهمیه شماری از خانوارهایی که پس از گازرسانی دیگر نیازی به دریافت نفت سفید نداشتند، از فهرست سهمیه بندی حذف شدند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه تهران از مصرف دو میلیارد و ۹۶۱ میلیون و ۴۱۲ هزار لیتر نفت گاز در بازه زمانی یادشده خبر داد و افزود: مصرف این فرآورده نفتی نسبت به سال ۹۲، با کاهش۱۷ درصدی همراه بوده است.

به گفته عابدینی، سال گذشته ۲۱۱ میلیون و ۵۶۷ هزار لیتر نفت کوره در منطقه تهران مصرف شد که این مقدار نسبت به سال قبل از آن ۴۹ درصد کاهش داشته است.

وی دلیل کاهش مصرف نفت کوره را، استفاده صنایع از گاز طبیعی و حذف این سوخت(نفت کوره) از کوره های آجرپزی خواند.

** مصرف بیش از ۲۵ میلیارد و ۳۵۰ میلیون لیتر بنزین در سراسر کشور

براساس آمار، مردم ایران در سال ۹۳ بیش از ۲۵ میلیارد و ۳۵۰ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف کردند که این رقم نسبت به سال ۹۲ حدود ۱٫۷ درصد رشد داشته است.

متوسط روزانه مصرف بنزین کشور در سال ۱۳۹۳ حدود ۶۹٫۵ میلیون لیتر بوده که بالاترین میزان مصرف در روز ۲۸ اسفند ماه با ۱۰۳ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر و کمترین میزان مصرف با ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر در روز ۱۳ آبان ماه که مصادف با عاشورای حسینی بوده، ثبت شده است.
 

 
منبع: ایرنا

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false