فابیوس: تحریم‌ها باید قابل بازگشت باشد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
فابیوس: تحریم‌ها باید قابل بازگشت باشد

وزیر خارجه فرانسه که به عربستان سفر کرده اعلام کرد که در طول مذاکرات هسته‌ای اصرار داشته رفع تحریم‌ها از ایران به صورت تدریجی صورت بگیرد.

به گزارش "چغادک نیوز"، «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد که رسیدن به چارچوب توافق با ایران پیشرفت به شمار می‌آید اما هنوز کار زیادی پیش روی مذاکره کنندگان قرار دارد.

وی در گفت‌وگو با روزنامه عربستانی «الریاض»، اعلام کرد در صورتی که ایران تعهدات خود را اجرایی کند، تحریم‌ها رفع خواهد شد.

فابیوس که به عربستان سفر کرده اعلام کرد که در سفرش به این کشور و در دیدار با مسئولان عربستانی همه موضوعات مهم از جمله ایران، یمن، فلسطین عراق و مبارزه با تروریسم بررسی خواهد شد.

وزیر خارجه فرانسه گفت از نگرانی کشورهای عربی نسبت به توافق حاصل شده میان ایران و ۱+۵ آگاه است به همین دلیل فرانسه به دنبال امضای توافقی مستحکم و قابل اجراست که مانع انتشار سلاح اتمی شود و امنیت منطقه را حفظ کند.

وی افزود که در هفته‌های گذشته در لوزان به توافقی مرحله‌ای رسیدیم اما همچنان برای رسیدن به توافق جامع در ۳۰ ژوئن کار زیادی پیش رو داریم و در صورت عمل کردن ایران به تعهداتش تحریم‌ها رفع خواهد شد.

فابیوس گفت که در طول مذاکرات بر لزوم رفع تدریجی تحریم‌ها تأکید کرده و خواسته که این تحریم‌ها در صورت نقض توافق از سوی ایران قابل بازگشت باشد.

وزیر خارجه فرانسه گفت که مسأله رفع تحریم‌ها بسیار حساس است زیرا ایران می‌خواهد که همه تحریم‌ها به صورت یکجا و نهائی رفع شود در حالی که این مسأله با موضع فرانسه در تضاد است.

او ادامه داد: ما در توافق اولیه صورت گرفته با ایران اعلام کردیم که دو مبدأ باید ثبت شود که اولا رفع تحریم‌ها به ازای اجرای تعهدات ایران صورت بگیرد و سازمان انرژی هسته‌ای اشراف کامل به آن داشته باشد و دوما رفع تحریم‌ها باید قابل بازگشت باشد یعنی در صورتی که ایران خللی در توافق ایجاد کرد بتوانیم تحریم‌ها را دوباره اعمال کنیم و حتی در صورتی که که تحریم‌های شورای امنیت رفع شود باید محدودیت‌هایی بر دارایی‌ها و فعالیت‌های حساس ایران تا زمان اعتماد سازی در نظر گرفته شود.

 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false