×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
جدال گزینه‌های جانشینی قلعه‌نویی برای قهرمانی

نفت صدرنشین و فولاد مدعی در شرایطی امروز حساس ترین دیدار ایستگاه ۲۵ لیگ برتر فوتبال ایران را تهران برگزار می کنند که گفته می شود سرمربیانشان از گزینه های هدایت استقلال در فصل آتی لیگ برتر هستند.

به گزارش "چغادک نیوز"، دو تیم نفت تهران و فولاد خوزستان که امروز ساعت ۱۷:۳۰ در چارچوب هفته بیست و پنجم لیگ برتر یک دیدار حساس را با هم برگزار خواهند کرد. این دو تیم پیش از این در ادوار لیگ برتر ۹ مرتبه مقابل یکدیگر صف آرایی کرده اند که حاصل ثبت ۵ پیروزی برای فولاد و تنها یک برد برای نفت بوده است.
 

برنامه، نتایج کامل، جدول رده بندی و گلزنان لیگ برتر ایران

 استارت قاطع جنوبی ها

اولین دیدار دو تیم نفت و فولاد در ادوار لیگ برتر ۴ سال و ۷ ماه و ۳۰ روز قبل – هفته چهارم لیگ دهم- برگزار شد. در دیدار جمعه ۲۲ مردادماه سال ۱۳۸۹ این فولاد بود که با درخشش رضا نوروزی که ۲ گل در دقایق ۷۶(پنالتی)و۸۰ زد. ضمن اینکه در این میان سیامک سرلک(۷۹) برسنگینی بار شکست نفتی ها افزود.

جنوبی ها پس از آن در ۴ دیدار پی در پی دیگر نفت را مثل بازی اول شکست دادند. فولاد در بازی برگشت لیگ دهم با گلهای مهرداد جماعتی(۵)وآرش افشین(۳۸) تک گل دقیقه ۶۷ روزا جورسیمو را بی اثر گذاشت. این تیم در دو بازی رفت و برگشت لیگ یازدهم نیز ۱-۲ و ۱-۳ نفت را مغلوب خود کرد. در دو بازی مذکور علیرضا سلیمی سنگربان جنوبی ها بود و سوشا مکانی گلر تیم مغلوب، نفت.

پیروزی دیگر فولاد مقابل نفت در بازی رفت لیگ دوازدهم رقم خورد. دوشنبه ۱۳ آذرماه سال ۱۳۹۱ لوسیانو پریرا برزیلی در دقایق ۲۶ و ۸۶ دروازه نفت را باز کرد که امیدش به درخشش سوشا مکانی بود. ۲ سال و ۴ ماه و ۹ روز قبل ایوب والی هم دروازه مکانی را(۶۱) باز کرد تا نفت گل دقیقه ۱۵ مصطفص سیفی خود را بی اثر ببیند.

شکست ممنوع

نفت که طی ۵ دیدار پی در پی خود مقابل فولاد رنگ امتیاز را ندیده بود بالاخره در بازی برگشت لیگ دوازدهم به جنوبی ها نباخت.

بازی جمعه ۲۰ اردیبهشت ماه سال ۹۲ اگر چه با تساوی ۰-۰ دو تیم در ایستگاه ۳۴ لیگ دوازدهم خاتمه پیدا کرد اما این حسن را داشت که طلسم شکست های همیشگی نفت برابر فولاد شکسته شود.

نفت در لیگ سیزدهم پا را از این فراتر گذاشت و از فولاد قهرمان طی دو دیدار ۴ امتیاز گرفت. تهرانی ها در بازی رفت لیگ گذشته با گلهای رسول نویدکیا(۶۳)و کمال کامیابی نیا(۸۷) بازی هفته دوازدهم را از فولاد بردند.
 

نبرد علی منصور و دراگان؛آلترناتیوهای ژنرال

در دیدار برگشت هم گل دقیقه ۱۳ آرش افشین با ضربه پنالتی رضا نوروزی(۲۵) پاسخ داده شد تا نفت در ایستگاه ۲۷ لیگ به آسیایی شدن نزدیک تر شود.

میزبان بازی امروز پس از اینکه در لیگ سیزدهم با یحیی گل محمدی از فولاد ۴ امتیاز گرفت در لیگ جاری هم فولاد دراگان اسکوچیچ را با هدایت علیرضا منصوریان مقابل دیدگان تماشاگران اهوازی ۲-۲ متوقف کرد.
 

نبرد علی منصور و دراگان؛آلترناتیوهای ژنرال

در واقع جدال امروز نفت و فولاد، تقابل مربیانی است که از آنها به عنوان آلترناتیوهای هدایت استقلال در فصل آتی یاد می شود.
اسکوچیچ که در لیگ سیزدهم با ملوان نتایج درخشانی گرفت این فصل هم با تیم جوان فولاد که از نظر بازیکنان کلیدی تیمی تحلیل رفته محسوب می شود، کلیدی یکی از مدعیان قهرمانی نشان داده تا ثابت کند یکی از بهترین مربیان خارجی لیگ برتر ایران است و خیلی از تیم ها آرزوی داشتن وی را دارند که هواداران استقلال هم از این قاعده مستثنا نیستند.

علیرضا منصوریان هم که یکی از محبوب ترین بازیکنان تاریخ باشگاه استقلال است از هم اکنون روی سکوها جانشین امیر قلعه نویی در استقلال به حساب می آید هرچند باشگاه نفت اعلام کرده منصوریان قراردادی ۲ ساله دارد و فصل بعد هم در نفت می ماند.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false