×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
استان الانبار در آستانه آزادسازی از دست داعش

با شروع عملیات آزادی استان الانبار از دست داعش، شمارش برای شکست نهایی این گروه تروریستی در عراق آغاز شده است.

به گزارش "چغادک نیوز"، در روزهای اخیر نیروهای نظامی عراق با همراهی عشایر این کشور عملیات گسترده‌ای را برای آزادی استان الانبار از دست داعش شروع کرده‌اند. عملیاتی که در صورت پیروزی، نقطه آغاز خروج کامل نیروهای داعش از عراق خواهد بود.

استان الانبار بزرگ‌ترین استان عراق است که مساحت آن یک سوم کل مساحت عراق را شامل می‌شود. استان الانبار از یک موقعیت استراتژیک خاصی برخوردار است و این استان با سه کشور سوریه، اردن و عربستان هم مرز است.

دو میلیون عراقی در استان الانبار زندگی می‌کنند که غالبا از عشائر اهل سنت عراق هستند و این عشائر سال‌ها پیش نیروی صحوات را برای مبارزه با القاعده عراق تشکیل داده بودند.

شهر فلوجه یکی از مهم‌ترین شهرهای استان الانبار است که تنها شصت کیلومتر از بغداد فاصله دارد و این شهر در کنار بزرگراه بین المللی عراق به سوریه و اردن است.

داعش بر هفتاد درصد استان الانبار و بخشی از محلات شهر الرمادی مرکز این استان سیطره دارد. استان الانبار عمق استراتژیک داعش سوریه است و اگر این استان از دست داعش خارج شود، به این معنی است که داعش سوریه یکی از مهم‌ترین خطوط امدادی خود را از دست داده است.

داعش اخیرا خنادق و تونل‌هایی را در اطراف شهرهای استان الانبار حفر کرده است تا جلوی پیشروی نیروهای عراقی را بگیرد. همچنین این گروه تروریستی در استان الانبار به کرات از عاملان انتحاری استفاده می‌کند تا مانع از پیشروی نیروهای عراقی شود.

در صورت آزادی استان الانبار از دست داعش، کار آزادی بقیه مناطق تحت سیطره این گروه تروریستی در عراق و سوریه راحت‌تر می‌شود و شمارش برای شکست کامل این گروه تروریستی در این دو کشور آغاز می‌شود.

 
منبع: ابنا

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false