آیا برای یک عمل مستحبی باید هر توهینی بشنویم و زیر بار هر خفتی برویم؟ | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
آیا برای یک عمل مستحبی باید هر توهینی بشنویم و زیر بار هر خفتی برویم؟

یکی از مراجع عظام تقلید گفت: مایل بودم حادثه فرودگاه جده رسانه‌ای نشود، اما حال که رسانه‌ای شده است از مسئولان می‌پرسم آیا لازم است که آبرو و عزت ایران برای یک امر مستحب پایمال شود؟ مسئولان از حقوق و عزت ایران دفاع کنند.

به گزارش "چغادک نیوز"، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی پیش از ظهر امروز در جلسه خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری (ع) اظهار کرد: بهترین تشویق، تشویق قرآن کریم است.

وی افزود: حق آبی است که همه موجوادت زمین به آن وابسته هستند و باطل همان کف‌های روی آب هستند که دوامی ندارند و به سرعت از بین می‌روند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه هر ملتی که از حق طرفداری کند به سعادت دست پیدا خواهد کرد گفت: کسانی که از باطل پیروی می‌کنند از بین خواهند رفت و از چشم دیگران نیز خواهند افتاد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی تصریح کرد: مردم باید بدانند که اگر طرفدار حق باشند به طور قطع در چشم مردم عزیز خواهند شد و اگر از باطل پیروی کنند از چشم مردم خواهند افتاد.

وی با اشاره به اینکه حادثه جده نباید رسانه‌ای می‌شد گفت: مایل نبودم این حادثه رسانه‌ای شود اما حال که رسانه‌ای شده است باید در مورد آن صحبت کنم و سئوالی که از مسئولان دارم این است آیا عمره که واجب نیست را باید برویم و زیر بار هر خفتی برویم؟

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: از مسئولان سعودی نیز سئوال می‌کنم که اگر در فرودگاه جده امنیت نباشد در کوچه‌های جده امنیت وجود خواهد داشت؟ فرودگاه جده یک فرودگاه بین‌المللی است که اگر در آنجا امنیت نباشد به طور قطع مردم ترس خواهند داشت.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اینکه از مسئولان دولتی خود نیز می‌پرسم آیا نیاز است که به حج مستحب برویم گفت: آیا لازم است که هر توهینی را بشنویم تا به یک امر مستحب عمل کنیم؟

وی بیان کرد: امام خمینی (ره) با انقلاب عزت و آبرو را برای مردم خریداری کرده‌اند و این عزت سبب شده است تا ۶ نفر از وزرای خارجه کشورهای مختلف با وزیر خارجه ایران ماه‌ها در مذاکره به سر ببرند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه همه رسانه‌های خارجی در روز یک خبر از ایران دارند افزود: امیدوارم که این مذاکرات به یک نتیجه برسد و از سوی دیگر این مذاکرات یک نوع آبرو و عزت برای کشور است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی یادآور شد: حادثه جده حادثه‌ای نیست که بشود از آن به راحتی گذشت، در برنامه‌هایی که می‌دانیم مایه عزت نیست باید از آن عبور کرد و باید از حق دفاع کنیم تا عزت‌مند شویم.
منبع:فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false