×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
رشد ۶ درصدی قیمت آپارتمان در سال ۹۳

در ۱۱ ماهه نخست سال گذشته تعداد معاملات آپارتمان در تهران با رشد حدود ۶ درصدی قیمت در هر متر مربع بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش "چغادک نیوز"، بررسی آمارهای بانک مرکزی نشان می دهد که در ۱۱ ماهه نخست سال ۱۳۹۳ تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۱۵۸ هزار واحد مسکونی رسیده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۵۰٫۵ درصد افزایش دارد.

در این دوره متوسط قیمت یک مترمربع بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق معاملات ملکی حدود ۴ میلیون تومان بوده که نسبت به دوره مشابه سال ۱۳۹۲، حدود ۵٫۷ درصد افزایش داشته است.

اما مقایسه‌ی روند فصلی معاملات انجام شده با عرضه واحد‌های مسکونی تکمیل شده در شهر تهران بیانگر آن است که از ابتدای سال ۱۳۹۲ میزان عرضه واحد‌های مسکونی در سطحی بالاتر از حجم معاملات قرار گرفته است.

در این رابطه بانک مرکزی توضیح داده که این تغییر متاثر از افت محسوس معاملات در بازار مسکن و همچنین افزایش عرضه واحد‌های جدید ساخته شده بوده است.

آخرین آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد که نسبت عرضه واحد‌های مسکونی به معاملات انجام شده در سه ماهه دوم سال ۱۳۹۳ حدود ۸۶٫۸ درصد بوده که همچنان از متوسط این نسبت، نسبت به سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۱ که حدود ۶۳ درصد بوده بالاتر است.

بیشترین متراژ و قیمت مورد معامله آپارتمان در تهران

توزیع فراوانی تعداد واحد‌های مسکونی معامله شده بر حسب زیربنای هر واحد مسکونی در بهمن‌ماه سال گذشته نشان می‌دهد که نشان می‌دهد بیشترین واحد های مسکونی با زیربنای ۶۰ تا ۷۰ مترمربع و معادل ۱۶٫۸ درصد اختصاص داشته است.

همچنین واحد‌های زیربنای ۵۰ تا ۶۰ با ۱۵٫۳ درصد و ۸۰ تا ۷۰ مترمربع با ۱۳٫۳ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در مجموع در بهمن‌ماه واحد‌های مسکونی با سطح زیربنای کمتر از ۸۰ مترمربع ۵۹ درصد از معاملات انجام شده را به خود اختصاص داده است.

بررسی این آمار حاکی از آن است که تا پایان ۱۱ ماهه سال گذشته واحد‌های مسکونی با ارزش ۱۰۰ تا ۱۳۰ و ۱۳۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان هر کدام با سهم ۱۰٫۶ درصد در بین دامنه‌های قیمتی مورد بررسی بیشترین سهم از معاملات را داشته است.

واحد‌های دارای ارزش ۱۶۰ تا ۱۹۰ تومان نیز با اختصاص سهم ۹ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار دارد. در عین حال که حدود ۴۶٫۱ درصد از معاملات به واحد‌های مسکونی به ارزش کمتر از ۲۲۰ میلیون تومان اختصاص داشته و ۵٫۸ درصد از واحد‌های مسکونی ارزشی بیش از ۹۸۰ میلیون تومان دارد.

 
منبع: ایسنا

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false