تمرین شبانه ناوهای ایرانی در دریای عمان | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
تمرین شبانه ناوهای ایرانی در دریای عمان

ناوگروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش، در ادامه ماموریت خود شب گذشته طی تمرینی در چندین نوبت به اهداف هوایی در دریای عمان تیراندازی کرد.

به گزارش "چغادک نیوز"، ناو گروه سی و سوم اعزامی نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو لجستیک بندرعباس و ناو موشک‌انداز شهید دریابان نقدی در مراحل پایانی ماموریت خود در آب های آزاد و جنوب شرق آسیا، به انجام تمرین‌های عملیاتی رزمی در دریای عمان پرداخت.

با توجه به اینکه یکی از اهداف اصلی ناوگروه های اعزامی نداجا به آب‌های آزاد، حراست از خطوط مواصلاتی و محافظت از کشتی‌های تجاری در برابر خطرات است، تمرین تیراندازی و مقابله با اهداف هوایی، یکی از عملیات های مهم در طول این ماموریت‌هاست.

در ناوگروه سی و سوم نیز این تمرین با هماهنگی و دقت بالای کارکنان صورت گرفت و شب گذشته در چندین نوبت به اهداف هوایی تیراندازی شد.

در این تمرین شبانه چهار قبضه توپ ۲۰ میلی میتری از ناوبندرعباس و سامانه‌های توپ ۴۰ میلی متری و ۲۰ میلی متری ناو شهید نقدی اقدام به تیراندازی کردند.

پیش از انجام این تمرین، پیام واضح و روشنی حاوی زمان دقیق (تاریخ و ساعت) و نیز موقعیت جغرافیایی محل تیراندازی به زبان لاتین بر روی کانال عمومی به اطلاع همه شناورهای موجود در منطقه رسیده و پس از اطمینان از ایمن بودن منطقه، اقدام به انجام ماموریت می‌شود.

ناوگروه سی و سوم اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی نیروی دریایی ارتش ماموریت خود را از ابتدای بهمن ماه سال گذشته آغاز کرده و تاکنون در بنادر کشورهای سریلانکا، اندونزی و هند پهلو گرفته است.
 

 
منبع: مهر

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false