×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
صادرات کالا از گمرک منطقه ویژه پارس ۲۶ درصد افزایش یافت

صادرات کالا از گمرک منطقه ویژه پارس ۲۶ درصد افزایش یافت

به گزارش "چغادک نیوز"، ه نقل از پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، مهدی یوسفی با بیان اینکه سال گذشته اقدامات قابل توجهی در حوزه  گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس صورت گرفته است، گفت: طی سال گذشته ۲۱ میلیون و ۷۵۴ هزار و ۱۰۵ تن کالا به ارزش ۱۸ میلیارد و ۳۵ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۱۸۳ دلار از گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به خارج از کشور صادر شده است که این میزان صادرات  نسبت به سال ۹۲ از حیث وزن ۲۷ درصد و از لحاظ ارزش ۲۶ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی افزود: طی سال گذشته، ۱۱ میلیون و ۳۹۲ هزار و ۸۷۴ تن میعانات گازی به ارزش ۱۰ میلیارد و ۴۱ میلیون و ۶۳ هزار و ۹۹۷ دلار از گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به خارج از کشور صادر شده است که این میزان صادرات نسبت به سال ۹۲ از حیث وزن ۱۹ درصد و از لحاظ ارزش نیز ۱۷ درصد افزایش را نشان می دهد.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس همچنین با اشاره به صادرات کالاهای غیر نفتی از گمرک منطقه ویژه پارس گفت: طی سال گذشته ۱۰ میلیون و ۳۶۱ هزار و ۲۳۱ تن کالا به ارزش هفت میلیارد و ۹۹۴ میلیون و ۲۶۷ هزار و ۱۸۶ دلار به خارج از کشور صادر شده است که این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزرن ۳۷ درصد و از حیث ارزش ۳۹ درصد افزایش را نشان می دهد.

بر اساس این گزارش کالاهای صادراتی منطقه ویژه پارس شامل هوی اند، پلی اتیلن سبک و سنگین، دی اتیلن گلایکول، مونو و تری اتیلن گلایکول، کود اوره، بوتان، پروپان، میعانات گازی، پارازایلین، سیمان و متانول است و این کالا ها به ۲۹ کشور مختلف صادر می شود.

تعداد دروازه های گمرکی از ۳۶  به ۲ دروازه کاهش یافت

یوسفی با بیان اینکه در سال گذشته ۳۶ دروازه گمرکی در سایت مجتمع های پتروشیمی منطقه ویژه وجود داشت گفت: در آغاز مسئولیت در سازمان منطقه ویژه پارس هموراه سعی ما بر این بوده که تعداد دروازه‌های گمرکی را با توجه به نقش این دورازه ها در تسهیل ورود و خروج کالا و جابجایی میان مجتمع های پتروشیمی در محدوده منطقه کاهش دهیم که خوشبختانه هم اکنون  این تعداد دروازه های گمرکی به دو دروازه کاهش یافته است.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان اینکه کاهش تعداد دروازه های گمرکی با هدف حذف بروکراسی اداری انجام می شود، یادآور شد: با برنامه ریزی های صورت گرفته تلاش خواهیم کرد در سالجاری نیز این هدف را در محدوده پالایشگاه های گازی دنبال کنیم.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false