یورش نظامیان آل‌سعود به قطیف | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
یورش نظامیان آل‌سعود به قطیف

نظامیان سعودی برای منحرف کرن افکار عمومی از شکست در برابر جنبش انصارالله یمن، روز یکشنبه در اقدامی انتقامجویانه به ساکنان شیعی قطیف یورش برده و چندین نفر از آنها را بازداشت کردند.

به گزارش "چغادک نیوز"، نظامیان سعودی روز یکشنبه به بهانه دستگیری چندین نفر از متهمان تحت تعقیب در قطیف، به منازل مسکونی مردم شیعی عربستان در این شهر یورش بردند.

پایگاه خبری «قطیف نیوز» در این باره گزارش داد که نظامیان آل سعود به منازل مسکونی ۱۵ نفر در شمال العوامیه حمله و همزمان اقدام به تیراندازی کردند.

بر اساس این گزارش، نظامیان عربستانی با یورش خود به قطیف چندین نفر از ساکنان آن از جمله «ابراهیم، احمد و علی آل سعید» را بازداشت کردند.

ساکنان قطیف در پی این اقدامات سرکوبگرانه، با راهپیمایی در خیابان‌های قطیف علیه خاندان آل‌سعود، سرکوبگری‌های مخالفان از سوی رژیم سعودی را به شدت محکوم کردند.

فعالان سیاسی می‌گویند که حدود ۴۰ هزار زندانی سیاسی در عربستان سعودی است و تعدادی از آن‌ها بدون هیچ اتهامی در زندان نگه داشته می‌شوند.

مخالفان عربستانی از سال ۲۰۱۱ تظاهراتی اعتراض آمیز را بویژه در شهرهای قطیف و العوامیه واقع در استان الشرقیه برگزار کردند.مخالفان در جریان تظاهرات خود، آزادی همه زندانیان سیاسی، آزادی بیان و همچنین پایان دادن به تبعیض گسترده در این کشور را خواستار شدند اما از آنجایی ‎که رژیم سعودی به درخواست معترضان این کشور توجهی نمی کند، رفته رفته درخواست مخالفان تغییر کرد و به درخواست برای تغییر رژیم تبدیل شده است.

حمله نظامیان آل سعود به ساکنان شیعی قطیف در حالی صورت می گیرد که عربستان حملات خود علیه مردم بی گناه یمن را از یازده روز گذشته آغاز کرده است و در پی این تجاوزات بیش از دو هزار نفر کشته و زخمی شدند. برخی تحلیلگران سیاسی بر این باروند که حمله روز یکشنبه نظامیان آل سعودی علیه ساکنان قطیف به دلیل شکستی است که عربستان در مبارزه با جنبش انصارالله یمن با آن مواجه شده است.

در همین ارتباط، «فواد ابراهیم» معارض عربستانی در گفت‌وگو با تلویزیون المیادین با اشاره به حمله شب گذشته نیروهای امنیتی سعودی به العوامیه در شرق عربستان تاکید کرد که این اقدام نیروهای امنیتی انعکاس شکست عملیات علیه یمن بود.

فواد ابراهیم با اشاره به اینکه اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل سعود در منطقه الشرقیه علیه شیعیان امری بی سابقه نیست، تاکید کرد که حمله امشب در واقع نتیجه شکست آنها در عملیات یمن است و حمله به مردم و دستگیر کردن جوانان شاخصی است که نشان می دهد که ارتش در یمن شکست خورده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سعودی‌ها با این حمله تلاش دارند تا هیبت خود را به رخ مردم کشورشان بکشند، تاکید کردکه انتظار می‌رود حملات علیه مردم در استان‌های شرقی عربستان ادامه داشته باشد و سرکوب‌ها تشدید شود.

این معارض سعودی در ادامه با بیان اینکه این اقدامات سرکوبگرانه سعودی مشکل را حل نمی‌کند چرا که اقدامات مردم مسالمت آمیز است، اظهار داشت که اقدامات خصمانه رژیم سعودی علیه ساکنان قطیف و العوامیه، محاصره محله‌ها و دستگیری مردم تنها تلاشی سیاسی است.

 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false