×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
افخمی: پیش تولید "خمسه خمسه" آغاز شد

متاسفانه فیلم سینمایی "روباه" در دو هفته اول سال فروش خوبی نداشت و شاید علت آن را بتوان در فیلم ها و فیلمسازان سفارشی جستجو کرد یعنی ما تا حدودی چوب فیلم های تصنعی و قلابی را که قبلا در مورد پلیس و مخصوصا نیروی انتظامی ساخته شده است را می خوریم.

به گزارش "چغادک نیوز"، بهروز افخمی، کارگردان فیلم سینمایی "روباه" گفت: متاسفانه فیلم سینمایی "روباه" در دو هفته اول سال فروش خوبی نداشت و شاید علت آن را بتوان در فیلم ها و فیلمسازان سفارشی جستجو کرد یعنی ما تا حدودی چوب فیلم های تصنعی و قلابی را که قبلا در مورد پلیس و مخصوصا نیروی انتظامی ساخته شده را می خوریم.

این کارگردان ادامه داد: تماشاچی این پیش فرض را دارد که هر فیلمی در مورد نیروی انتظامی پلیس مخفی و بالاتر از آن سانسور می شود و آنقدر تصنعی خواهد بود که همه چیزش قابل پیش بینی بوده و در نتیجه تماشاچی هم ندارد.

وی افزود:بسیاری از فیلم سازان آنقدر سفارش پذیر هستند و فیلم های خود را با سانسور تحویل مخاطب می دهند، زمانی که فیلمی مثل "روباه"ساخته می شود،مردم فکر می کنند که آن کار هم مانند فیلم هایی به سفارش نیروی انتظامی است که حتی برگ درختان هم به نفع آنها تکان می خورد.

افخمی تصریح کرد:فکر می کنم باید خاطره بد فیلم های دیگر از ذهن مخاطبان پاک شود تا اگر مخاطب بعد از مدتها فکر کرد که اثری می تواند قابل دیدن باشد،به سینما رفته و آن را ببیند.

کارگردان فیلم سینمایی "روباه" با اشاره به فیلمنامه این اثر،اظهار داشت: من خلاصه‌ای از فیلم نامه‌ی اولیه را داشتم که با حضور و آمدن کارشناسان حفاظتی و امنیتی انرژی اتمی و نیز مشورت‌هایی که دادند، همین مسئله سبب شد نیمه‌ی دوم قصه که بر اساس طرح خودم بود را رها کرده و به سراغ خاطرات پروندهای واقعی آنها بروم.

افخمی درباره ساخت آثاری با این مضمون ادامه داد: من تنها فیلمسازی بودم که ۲۰ سال پیش کاری با مضون جاسوسی و امنیتی به نام "روز شیطان" ساختم و بعد از آن هم تا سال ها فیلمی در این زمینه ساخته نشد.البته فیلم" قلاده های طلا" را ندیده ام، اما شنیده ام ومی دانم که آن هم مضمون پلیسی جاسوسی و امنییتی دارد به هر حال فیلم ساخته شده در این زمینه انگشت شمارهستند و فکر می کنم فیلم هایی که نیروی انتظامی با نظارت شدید و به صورت خیلی سفارشی ساخته روی تصوری که مردم از فیلم های جاسوسی دارند هم سایه انداخته است، یعنی تصور مردم این است که فیلم هایی که درباره ماموران وزارت اطلاعات ساخته می شود قاعدتا باید از فیلم هایی که درباره نیروی انتظامی ساخته می شود تصنعی تر و قلابی تر و قابل پیش بینی تر باشد.

وی در خصوص مضمون قصه "روباه" ادامه داد: داستان "روباه" الهام گرفته از خاطرات و حوادث واقعی است این فیلم شیرین وجذاب ساخته شده و تماشاگر را خسته نمی‌کند.

افخمی تصریح کرد: "روباه" تماشاگر را درگیر می‌کند و حوصله او را سر نمی‌برد و به عنوان مثال، عکس‌العمل‌های مخاطبان در جشنواره سی‌وسوم پس از تماشای فیلم بسیار خوب بود.

افخمی در خصوص اینکه این اثر در جشنواره امسال موفق به دریافت سیمرغی نشد،تصریح کرد: خیلی جشنواره را جدی نمی‌گیرم چه جایزه بگیرم و چه نگیرم "روباه" مخاطب خود را پیدا می کند، زیرا این فیلم را باید تماشاگر ببیند و بپسندد.

وی ادامه داد: من این اثر را در جشنواره فیلم فجر درسینماهای پایین شهر هم در کنار مردم دیدم و مردم هنگام تماشای این فیلم بسیار تشویق کردند و آن را دوست داشتند انتظار ما از تماشاگر واقعی اینجا دیده می‌شود.

کارگردان "آذر، شهدخت، پرویز و دیگران" افزود: این مسئله که تماشاچی واقعی یعنی مخاطبی که در خیابان راه می‌رود و هیچ گاه دسترسی به تریبون ندارد، وقتی فیلم را بیش از یک بار می‌بیند و اثر روی او تاثیر می‌گذارد و به آن فکر می‌کند برای من خیلی مهم است.

"افخمی" در خصوص اهمیت پرداختن به انرژی هسته‌ای اظهار داشت: داشتن تکنولوژی هسته‌ای برای ۷۰ سال پیش است تولید برق اتمی و سایر تسهیلات و امکاناتی که داشتن انرژی هسته‌ای آن‌ها را فراهم می‌کند جزء نیازها و ضرورت‌های کشور ایران و حق آن است و این توطئه‌ی ایجاد شده برای وحشت در این زمینه،‌ تنها یک توطئه اسرائیلی-امریکایی است و به جایی هم نخواهد رسید.

 

وی ادامه داد: چون مردم دنیا می‌دانند که حکومتی وحشی‌تر از آمریکا نیست و خود آمریکا تنها کشور و حکومت دارنده بمب اتم است که آن را بر عیله زن و بچه مردم به کار برده است. بنابراین هر فرد عاقلی می‌داند حکومتی که خود بمب اتم را بر علیه زن و بچه مردم به کار برده، نمی‌تواند تعیین کننده‌ی این باشد که ایران انرژی هسته‌ای داشته و یا نداشته باشد.

افخمی درباره اثر بعدی خود اظهار داشت: اثر بعدی من فیلم "خمسه خمسه" است که داستانش در هشت هفته‌ی اول جنگ ایران و عراق اتفاق می افتد که پیش تولید سبک آن شروع شده و به احتمال زیاد اوایل شهریور امسال در اهواز کلید می خورد،ولی هنوز بازیگران آن مشخص نیستند.

گفتنی است؛ فیلم سینمایی "روباه" به کارگردانی "بهروز افخمی" و تهیه کنندگی "محمد پیرهادی" با بازی حمید گودرزی، آرش مجیدی، مرجان شیر محمدی و … در نوروز ۹۴ اکران در حال اکران است.

 

منبع: میزان

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false