×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
نظر عجیب استاندار نینوا درباره آزادسازی تکریت

استاندار نینوا در اظهاراتی کاملا متفاوت با نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، مدعی شد که ائتلاف بین المللی نبرد تکریت را به سرانجام رساند.

به گزارش "چغادک نیوز"، "اثیل النجیفی" استاندار نینوا، ادعا کرد: تجربه استان صلاح الدین موفق نبود و نیروهای داوطلب مردمی نتوانستند دستاوردی را محقق کنند.

وی در ادامه ادعاهایش به شبکه عراقی سومریه نیوز خاطرنشان کرد: این ائتلاف بین المللی بود که نبرد آزادسازی تکریت را به سرانجام رساند و نقش ارتش نیز بزرگتر از نیروهای داوطلب بود.

النجیفی اظهار داشت: استان صلاح الدین در خصوص ارزیابی ورود نیروهای داوطلب مردمی دچار اشتباه شد، ولی مسأله استان نینوا بسیار حساس است و باید با عقلانیت با آن تعامل کرد، و باید از تبدیل شدن جنگ با داعش به نبرد طایفه ای در این استان برحذر بود.

این ادعاها درحالی مطرح می شود که "حیدر العبادی" نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در ۳۱ مارس ۲۰۱۵ از ورود نیروهای عراقی به شهر تکریت و برافراشته شدن پرچم عراق بر فراز ساختمان استانداری صلاح الدین خبر داد و تأکید کرد که این عملیات فقط توسط عراقی ها و با خون آنان انجام شد.

اثیل النجیفی برادر رئیس سابق پارلمان عراق، در سال ۲۰۱۴ چند ساعت قبل از سقوط موصل به دست این گروه تروریستی، از استان نینوا فرار کرد.

 
منبع: العالم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false