رئیس مجلس پاکستان: قصد مداخله نظامی در یمن را نداریم | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
رئیس مجلس پاکستان: قصد مداخله نظامی در یمن را نداریم

رئیس مجلس ملی پاکستان گفت: روز دوشنبه در جلسه مشترک مجلس و سنای پاکستان مسائل کشور یمن مورد بررسی قرار می‌گیرد و پاکستان قصد مداخله در هیچ طرف این جنگ را ندارد و نمی‌خواهد دراین بحران ورود پیدا کند و خواهان برقراری آرامش در یمن است.

به گزارش "چغادک نیوز"، سردار ایاز صادق رئیس مجلس ملی پاکستان شب گذشته در تماس تلفنی با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز خشنودی از تفاهمات حاصل از مذاکرات هسته ای ۱+۵ ابراز امیدواری کرد با لغو تحریم‌ها از همه ظرفیت کشور دوست ایران در جهت رشد و شکوفایی منطقه در دنیای اسلام استفاده شود.

رئیس مجلس ملی پاکستان در ادامه گفت: روز دوشنبه در جلسه مشترک مجلس و سنای پاکستان مسائل کشور یمن مورد بررسی قرار می‌گیرد و پاکستان قصد مداخله در هیچ طرف این جنگ را ندارد و نمی‌خواهد دراین بحران ورود پیدا کند و خواهان برقراری آرامش در یمن در جهت منافع جهان اسلام است.

لاریجانی در ادامه این گفتگو با اشاره به روابط خوب دو کشور ایران و پاکستان از مواضع مثبت و خیر خواهانه دولت دوست، پاکستان در موضوع هسته ای و توافق‌های اخیر در لوزان تشکر کرد و گفت: این گونه توافق‌ها در جهت ثبات منطقه ای و اتحاد بین مسلمانان بکار گرفته خواهد شد و ایران آمادگی توسعه روابط اقتصادی با پاکستان را دارد.

وی ضمن ابزار تأسف از تجاوز نظامی به یمن که منجر به کشته و مجروح شدن مسلمان این کشور و انهدام زیر ساخت های یمن شده است افزود: چنین تجاوز نظامی با هر هدفی که انجام شده باشد، ضربه به بنیه امت اسلامی است و نفع آن را رژیم صهیونیستی و قدرت های بزرگ می‌برند و کشورهای متجاوز باید پاسخ دهند که با چه انگیزه ای امکانات خود را در جهت ضربه به یک کشور اسلامی بکار می‌گیرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم یمن، مردم رشیدی هستند که در طول تاریخ نشان دادند متجاوزین خارجی را زمین گیر و پشیمان می‌کنند.

وی افزود: دولت های متجاوز باید از تجاوز شوروی سابق و بعدها آمریکا و ناتو به افغانستان پند بگیرند مگر آن قدرت‌ها توانستند در مقابل مردم افغانستان انجام دهند.

لاریجانی ضمن تقدیر از مواضع رئیس مجلس ملی پاکستان در خصوص عدم مداخله نظامی در جنگ ضد اسلامی یمن خاطر نشان کرد: ایران با هرگونه مداخله ارتش کشورهای منطقه از جمله پاکستان مخالف است و آنرا به زیان ملت مسلمان پاکستان می داند و موضع ایران، حل مسئله یمن از طریق گفتگو های ملی داخلی طرفین است وهرگونه مداخله ای می‌تواند موضوع را پیچیده تر کند.

 
منبع: تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false