انتشار غزلیات منتشر نشده از مشفق کاشانی | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
انتشار غزلیات منتشر نشده از مشفق کاشانی

رضا اسماعیلی از انتشار مجموعه‌ای از غزلیات منتشر نشده زنده‌یاد مشفق کاشانی در سال جدید خبر داد و گفت: این اثر با همکاری خانواده استاد انجام خواهد شد.

به گزارش "چغادک نیوز"، رضا اسماعیلی، شاعر و منتقد ادبی  با اشاره به آثار در دست انتشار خود از زنده‌یاد مشفق کاشانی گفت: کارهای منتشر نشده از استاد زیاد است. ایشان به من گفته بودند که ای کاش فرصتی دست می‌داد و کارهای چاپ نشده‌شان را چاپ می‌کردم. من نیز به انجام این کار تمایل نشان دادم و از ایشان درخواست کردم تا دست‌نوشته‌هایشان را در اختیار من قرار داده و در قالب مجموعه‌ای منتشر کنیم که متأسفانه این فرصت دست نداد.

وی ادامه داد: در چند نوبت پس از درگذشت استاد مشفق، تعدادی از دست‌نوشته‌های ایشان در روزنامه‌ها منتشر شد. قرار است با همکاری خانواده استاد، تعدادی از اشعار منتشر نشده از استاد جمع‌آوری و در قالب کتابی به چاپ برسد.

اسماعیلی همچنین از تدوین چهارمین جلد از «خلوت انس» خبر داد و یادآور شد: تدوین این اثر جزء وصایای ادبی استاد بود. استاد مشفق کاشانی در زمان حیات خود بارها گفته بودند که خوب است این تذکره که شناسنامه‌ای برای فعالیت‌های شاعران انقلاب است، به همین سه جلد محدود نشود و جلد چهارمی هم از این اثر به چاپ برسد. در حقیقت این وصیت‌نامه ادبی استاد بود.

وی افزود: کار انجام چهارمین جلد از زمان حیات ایشان آغاز شد و تا ۵۰ درصد کار نیز به اتمام رسید. بعد از درگذشت استاد مشفق این کار متوقف شده است. امیدوارم که در سال جدید بتوانیم آن را منتشر کنیم. انتشارات اطلاعات کار چاپ این اثر را برعهده گرفته است.

 
 
منبع: تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false