×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
ناتو فعالیت‌های نظامی خود را در اروپا تشدید می‌کند

ناتو اعلام کرد که فعالیت‌های نظامی خود را در اروپا به ویژه در شرق و جنوب این قاره با انجام چند مرحله عملیات افزایش می‌دهد.

به گزارش "چغادک نیوز"، در شرایطی که کشورهای زیادی در شرق اروپا فعالیت‌های نظامی خود را افزایش داده‌اند، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) قصد دارد تا نیروی ویژه نظامی را در منطقه شکل دهد تا با تهدید‌های احتمالی مقابله کنند.

نیروی آماده‌باش ویژه (VJTF) شامل حدود ۵ هزار نیرو از کشورهای فرانسه، آلمان، لهستان و اسپانیا خواهد بود و نیروهای ویژه‌ دریایی و هوایی هم در آن شرکت خواهند داشت.

بنابر گزارش «اسپوتنیک»، آنطور که ناتو اطلاع‌رسانی کرده است، «نیروی نوک پیکان» هم برای خدمت در نیروی واکنش ناتو (NRF) بسیج می‌شوند. در پایگاه خبری ناتو با اعلام موارد فوق آمده است که وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو تصمیم گرفتند که با توجه به تغییر فضای امنیتی منطقه در نواحی شرقی و جنوبی حوزه ناتو نیروهایی با آمادگی بالا تشکیل دهند.

مقامات ناتو همچنین اعلام کردند که در عملیاتی که از اول آوریل شروع شده و تا دهم این ماه ادامه دارد، نیروهای ناتو در جمهوری چک و هلند حضور خواهند داشت.

مرحله دوم عملیات در فاصله نهم تا بیستم ژوئن در لهستان برگزار خواهد شد  و با عملیات دیگری در اسپانیا و ایتالیا که از ۲۱ اکتبر تا ۶ نوامبر به طول خواهد انجامید، ادامه می‌یابد.

 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false