×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
معنی جهاد در راه خدا از دید علمای بزرگ سعودی

شورای موسوم به "علمای بزرگ" سعودی با انتشار بیانیه‌ای تجاوز نظامی به یمن و کشتار ملت این کشور را "جهاد در راه خدا" توصیف کرد.

به گزارش "چغادک نیوز"، شورای موسوم به "علمای بزرگ" سعودی با انتشار بیانیه‌ای تجاوز نظامی به یمن و کشتار ملت این کشور را "جهاد در راه خدا" توصیف کرد.
 
دبیرخانه شورای علمای بزرگ عربستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: "طوفان قاطعیت، جهاد در راه خدا است".
 
به نوشته روزنامه القدس العربی، این بیانیه از تجاوز نظامی ارتش سعودی درچارچوب عملیات موسوم به "طوفان قاطعیت" تقدیر کرد و مدعی شد: این عملیات برای یاری رساندندن "به برادرانمان" در یمن علیه یک گروه منحرف است که می خواهد یمن و تصمیم گیری ها در آن را قبضه کرده و به طرف های خارجی خدمت کند.
 
فهد بن سعد الماجد دبیرکل شورای علمای بزرگ عربستان بدون اشاره به قربانی شدن بیش از ۵۰۰ نفر و زخمی شدن نزدیک به ۲ هزار نفر از مردم یمن از آغاز تجاوز نظامی عربستان به یمن گفت: صحت و سلامت همه نیروهای نظامی و همه اقشار ملت برادر یمن را از خداوند خواستاریم و کمیته دائمی فتوا پیشتر فتوایی صادر کرد و گفت؛ کسی که در راه خداوند در نبرد با دشمن کشته می شود، شهیدِ نبرد است که غسل داده نمی شود و کفن نمی شود بلکه با لباس خودش به خاک سپرده می شود.
 
وی در اشاره به کشته شدن یک نظامی سعودی به نام سلمان بن علی المالکی در جریان تبادل آتش با نیروهای یمنی در طول مرز مشترک دو کشور گفت: ما این فرد را شهید در راه خدا می دانیم و اجر و ثواب شهیدان را برایش آرزومندیم.
 
در این بیانیه آمده است: ما به همرزمان سلمان بن علی المالکی مستقر در مرزها و نیروهای رزمی در چارچوب عملیات طوفان قاطعیت می گویم که اجر کارشان را خداوند عطا می کند و عظیم ترین کاری که بنده را به خداوند نزدیک می کند، دفاع از حرمت دین و مسلمین است.

 
منبع: العالم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false