روایت دهکردی از ایفای نقش آیت‌الله طالقانی | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
روایت دهکردی از ایفای نقش آیت‌الله طالقانی

علی دهکردی گفت: به عقیده من باعث تاسف است که تا به حال و بعد از گذشت چندین سال به شخصیت‌های بزرگ تاریخی ما مثل آیت‌الله طالقانی پرداخته نشده است و فقط به نام‌گذاری خیابان و بزرگداشتی جزئی بسنده کردیم.

به گزارش "چغادک نیوز"، علی دهکردی گفت: مدتی است افتخار حضور در نقش آیت الله طالقانی در سریال «معمای شاه» به من سپره شده است و از این بابت بسیار خوشحالم که نقش مردی بزگ در دل تاریخ معاصر را عهده دار شدم.

وی ادامه داد: آیت اله طالقانی شخصیتی مورد توجه و محبوب در تاریخ معاصر کشورمان هستند و هنوز که هنوز است مردم ما این شخصیت را در ذهنشان ماندگار می‌دانند.

این بازیگر درباره حضورش در این سریال تاریخی گفت: در وهله اول ایفای نقش ایشان پررنگ و مهم بود و بعد حضورم در این پروژه بزرگ. در این سریال اغلب بازیگران مطرح کشورمان بازی می‌کنند و زحمات بسیاری در جهت به ثمر رسیدن سریال به پخش کشده می‌شود که همه اینها قابل تحسین است.

بازیگر سریال «جلال الدین» با اشاره به ارتباطی که در گذشته با این شخصیت داشته است، گفت: با اینکه نوجوانی‌ام در زمان انقلاب شکل گرفت، اما درباره خصایص بارز و ویژگی‌های شخصیتی ایشان چیز زیادی نمی‌دانستم. به جرات می‌گویم که ایشان برای همه هم نسلان من بدون تردید شخصیتی ماندگار و فراموش نشدنی در دوره معاصر بودند.

 

وی افزود: حتی امروز، اگر صحبت‌های ایشان در سال ۵۷ را مطالعه کنید متوجه می‌شوید که تا او تا چه میزان روشنفکر و دارای جهان بینی گستره بوده است و به نظر من این شخصیت‌ها خود در اندازه‌ای هستند که بتوان زندگی هرکدام را در قالب یک فیلم یا سریال به نمایش درآورد.

دهکردی ضمن اشاره به حضور چنین شخصیت‌های تاریخی در سریال‌های تلویزیونی بیان کرد: به عقیده من باعث تاسف است که تا به حال و بعد از گذشت چندین سال به شخصیت‌های بزرگ تاریخی ما مثل آیت اله طالقانی پرداخته نشده است و فقط به نام‌گذاری خیابان و بزرگداشتی جزئی بسنده کردیم و این سریال هم به نوعی ادای دین به این شخصیت‌های تاریخی است.

بازیگر سریال «معمای شاه» که در حال بازی در نقش این شخصیت تاریخی است، افزود: در حال حاضر هنوز هم نقشم در قالب این شخصیت ادامه دارد و حتی بخش‌های اصلی آن نیز مقابل دوربین نرفته است.

وی گریم خود را در این مجموعه تلویزیونی تحسین کرد و گفت: بی تردید مهم‌ترین اتفاق برای باور پذیری شخصیت گریم است و در این سریال نیز با تلاش‌های گروه بسیار حرفه‌ای این امر امکان پذیر شد. حتی روزیکه قرار بود تست گریم روی صورت من انجام شود، با تدبیری که کارگردان اندیشیده بود از خانواده آیت اله طالقانی دعوت شد تا در آن فضا حضور داشته باشند و علاوه بر فیزیک چهره من نوع بازی را از نزدیک ببینند و تائید کنند. بدین ترتیب یک پیوند مناسب بین گروه گریم، کارگردانی و خانواده آن شخصیت برقرار شد و به تعاملی کامل و جدی رسیدیم.

بازیگر سریال «شیخ بهایی» به ارتباطش با پسر طالقانی اشاره کرد و افزود: کتاب و مقاله و .. که درباره ایشان به انتشار رسیده است در جای خود، اما من سعی کردم تا از طریق پسرشان سید مهدی طالقانی با ریز شخصیتی ایشان آشنا شوم و ایشان هم در حد توانشان واقعا به من و این پروژه کمک‌های بسیاری داشتند.

دهکردی حس خوبی که از حضور در آثار تاریخی در وجود یک بازیگر شکل می‌گیرد را تحسین کرد و گفت: یکی از موارد خاصی که حس خوبی را به بازیگر در بازیگری اش منتقل می‌کند، تاریخ است. چراکه یک بازیگر در طول دوران بازیگری اش نقش‌های متفاوتی را از قبیل دکتر، مهندس، معلم و … را ایفا می‌کند که هرکدام به نوبه خود ارزشمند است، اما حضور در آثار تاریخی در حقیقت بازسازی یک رویداد در دل تاریخ است که بسیار لذت بخش است.

بازیگر سریال «پرده نشین» ادامه داد: این حسی که به آن اشاره کردم، کمی نگران کننده هم هست و آن هم به این خاطر که حضور در نقش شخصیتی که بخشی از دوران تاریخ معاصر کشور است و مردم با آن خاطره و ذهنیتی از رفتار و سکناتش دارند، بازی  دقیقی را ‌می‌طلبد.

 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false