×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
ظریف: در اکثر مسایل راه‌حل‌ها مشخص شده و صبح نگارش متن آغاز می‌شود/ لاوروف: تفاهم بر سر نکات کلیدی حاصل شده است

خبرنگار المانیتور می‌گوید که وزیر خارجه روسیه برنامه‌ای برای سفر به تاجیکستان دارد و بر این اساس فردا ساعت ۴ عصر از فرودگاه مسکو به سمت دوشنبه پرواز خواهد کرد.

به گزارش "چغادک نیوز"، تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران به ریاست محمدجواد ظریف چهارشنبه شب به منظور شرکت در دور جدید مذاکرات هسته‌ای وارد شهر لوزان شد.

سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه ایران و وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه شب در شهر لوزان بر سر یک میز به گفت‌وگو نشستند.

اخبار مرتبط با روز چهارشنبه ۱۲ فروردین ماه نیز در بخش زیر قابل مشاهده است.
 

***

۰۴:۰۰ دکتر ظریف در جمع خبرنگاران اعلام کرد: در اکثر مسایل راه‌حل‌ها مشخص شده و احتمالا صبح نگارش متن آغاز می‌شود. به گفته وزیر امور خارجه از صبح ۱۳ فروردین کار نگارش توافقنامه جامع آغاز خواهد شد.

۳:۴۵ وزیر خارجه روسیه پیش از خروج از محل مذاکرات به خبرنگار شبکه خبری راشاتودی گفته که بر سر نکات کلیدی به تفاهم رسیدیم.

۳:۲۸ جلسه تا صبح فردا متوقف شد. ساعت ۶ به وقت محلی نشست کارشناسی و ساعت ۸ نشست وزرا خواهد بود.

۳:۰۰ شنیده‌ها حاکی از آن است که جلسه بعدی مذاکرات وزرا ساعت ۶ صبح به وقت لوزان برگزار می‌شود. برخی خبرنگاران این خبر ار تایید نکرده و عنوان می‌کنند که مذاکرات تا صبح ادامه دارد در حالیکه هیچ مقام رسمی این خبر را تایید و تکذیب نکرده است.

۲:۱۵ نشست وزیران ۱+۵ و ایران همچنان ادامه دارد

۱:۲۳ خبرنگار جروزالم‌پست به نقل از یک مقام غربی می‌گوید که خبر منتشر شده در خصوص تعیین سپیده‌دم چهارشنبه به عنوان آخرین ضرب‌الاجل برای توافق هسته‌ای، نادرست است.

۱:۵۱ یک مقام ایرانی در گفت وگو با یکی از خبرنگاران ایرانی اعزامی به لوزان گفته که بحث ضرب الاجل سپیده دم از بیخ و بن دروغ است.

۱:۵۰ لاوروف از نشست وزرا خارج شد.

۱:۴۴ یک دیپلمات غربی به خبرنگار فرانس ۲۴ گفته که در جلسه فشرده امشب (سه شنبه) ۷ ساعت برای یافتن یک راه‌حل وقت صرف شد ولی ایرانیان هیچ چیز جدید را قبول نکردند و (اوضاع به گونه‌ای است که به نظر می‌رسد) آنها بازی می‌کنند.

۰۰:۴۴ خبرنگار فرانسوی حاضر در لوزان می‌گوید که وزیر خارجه این کشور، ساعت ۵ صبح محل مذاکرات را ترک می‌کند. اشتان مایر نیز صبح امروز از لوزان می‌رود.

۰۰:۰۴ خبرنگار المانیتور می‌گوید که وزیر خارجه روسیه برنامه‌ای برای سفر به تاجیکستان دارد و بر این اساس فردا ساعت ۴ عصر از فرودگاه مسکو به سمت دوشنبه پرواز خواهد کرد.

۲۳:۵۰ نشست وزرای خارجه ایران و ۶ کشور به همراه معاونان و موگرینی دوباره از سر گرفته شد.

۲۲:۵۸ بعیدی نژاد: بسیاری از جنبه‌های موضوع تحریم تا به حال حل و فصل شده از جمله اینکه تحریم‌های یکجانبه و چند جانبه باید برداشته شود و بسیاری از جزئیات تدوین شده است.الان در مرحله پایانی مذاکرات هستیم که مسائل محدود مربوط به تحریم‌ها در کنار چند موضوع از جمله تحقیق و توسعه کار می‌کنیم و امیدواریم با حل این چند موضوع کل بحث تحریم‌ها حل و فصل شود.

۲۲:۵۰ بسیاری از موضوعات تحریم‌ها حل و فصل شده و در مسائل محدود که مربوط به جزئیات است و بحث تحقیق و توسعه این موضوعات به طور کامل حل و فصل شود.

۲۲:۵۰ منابع چینی گفتند که وزیر خارجه چین محل مذاکرات را ترک کرده

۲۲:۴۰ ادامه نشست وزرا در سطح وزرا بعد از تنفسی کوتاه

۲۲:۳۷ فابیوس: داریم پیشرفت می کنیم اما مداکرات بسیار پیچیده و سخت است و ادامه دارد.
منبع: فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false