۶ نمایشگاه صنایع دستی در استان بوشهر برپا شد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
۶ نمایشگاه صنایع دستی در استان بوشهر برپا شد

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر گفت: ۳۴ غرفه صنایع دستی در شش نمایشگاه در شهرستان‌های بوشهر، دیلم، تنگستان، دشتستان، کنگان و گناوه برپا شده است.

به گزارش "چغادک نیوز"، امین بینش‌پژوه بعدازظهر امروز در بررسی روند راه‌اندازی نمایشگاه صنایع دستی در بوشهر با بیان اینکه این استان دارای جایگاه مهمی در تولید و خلق هنرهای دستی دارد اظهار داشت: گبه، گلیم، مصنوعات دریایی، محصولات حصیری از برگ درختان خرما، عبا، وهنرهای دیگر در حوزه معرق از جمله صنایع دستی استان بوشهر است.

وی با بیان اینکه شش نمایشگاه صنایع دستی در شهرهای پرتردد استان بوشهر راه‌اندازی شده تصریح کرد: ۳۴ غرفه  صنایع دستی درشش نمایشگاه در شهرهای بوشهر، دیلم، تنگستان، دشتستان، کنگان و گناوه برپا شده است.

بینش پژوه افزود: گلیم، گبه، صنایع دستی دریایی، کارهای چوبی، حصیر و آثار ساخته شده از برگ نخل کالاهایی است که در این غرفه‌ها عرضه شده‌اند.

وی بیان کرد: نمایشگاه‌های صنایع دستی که از ۲۹ اسفند آغاز به کار کرده‌اند تا ۱۵ فروردین در شهرستان‌های یاد شده برپا است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر  بیان کرد: مسافرانی که به استان بوشهر سفر می‌کنند می‌توانند از محل‌های عرضه صنایع دستی در شش شهرستان سوغات مورد نظرشان را تهیه کنند.

بینش‌پژوه با بیان اینکه گلیم و گبه محصولات صادراتی است افزود: گبه و گلیم استان بوشهر به سبب گران بودن قیمت آن  کمتر از دیگر صنایع دستی درایام نوروز مشتری دارند.

تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false