×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
۳۱ هزار تن گوجه از کشاورزان استان بوشهر خریداری شد

مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تاکنون ۳۱هزار و۹۶۰ تن گوجه فرنگی تضمینی از کشاورزان در سطح استان خریداری شده است.

به گزارش "چغادک نیوز"، ، محمد تقی منوچهری ظهر چهارشنبه در جلسه هم اندیشی توسعه بخش شنبه و طسوج اظهار داشت: شهرستان دشتی دومین تولید کننده محصولات کشاورزی در سطح استان دارا است که بخش عمده آنها در بخش شنبه تولید می شود.

وی افزود: در این بخش ۱۱ هزار و ۴۹۰ هکتار سطح زیر کشت وجود دارد که ۳۹ هزار تن محصول تولید می شود و ۲۲ هزار و ۳۳۹ بهره‌برداری فعالیت می‌کنند.

منوچهری ادامه داد: مهمترین محصولات غلات در این بخش گندم و جو با پنج‌هزار سطح زیر کشت، گوجه فرنگی سه هزار و ۳۰۰ هکتار و مهمترین محصولات باغی آن نیز نخیلات با ۴۵۰ هکتار و ۲۰۰ هکتار مرکبات است.

وی اضافه کرد: همچنین این بخش دارای ۲۷ هزار و ۲۰۰ راس دام، ۴۹۵ حلقه چاه، شش رشته قنات و ۱۵ دهانه چشمه است.

منوچهری بیان کرد: در خصوص آبیاری تحت فشار مصوب شهرستان ۷۶۱ هکتار معادل ۴.۵ میلیارد تومان بوده که ۵۳ درصد در بخش شنبه و طسوج بوده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تاکنون ۳۱ هزار و ۹۶۰ تن گوجه فرنگی تضمینی از کشاورزان در سطح استان خریداری شده است که بیشترین سهم مربوط به شهرستان دشتی و بخش شنبه و طسوج بوده است.

توسعه گلخانه‌ها و کشت متراکم در استان بوشهر

وی بر توسعه گلخانه‌ها و کشت متراکم تاکید کرد و گفت: در حال حاضر ۵.۸ دهم هکتار سطح گلخانه‌های بخش شنبه و طسوج است که امیدواریم این رقم افزایش پیدا کند.

منوچهری همچنین از اختصاص ۴۰ میلیارد ریال در خصوص انتقال آب با لوله خبر داد و تصریح کرد: مطالعات آبخیزداری در ۷۹ هزار هکتار انجام شده که سه هزار تن علوفه با پیگیری استاندار به‌صورت مدت‌دار شش ماهه در اختیار شرکت پشتیبانی امور دام قرار گرفته که به دلیل مشکل ضمانت این امر هنوز تحقق پیدا نکرده است.

وی در خصوص مرکبات باغات سرمک نیز گفت: در سال ۹۰ بالغ بر ۱۴۰ میلیون تومان در قالب بهسازی و نوسازی مرکبات انجام شده و در سال ۹۱ نیز ۱۱۰ میلیون تومان سایر کارهای در ۴۰ هکتار انجام شد و تاکنون نیز نهال خریداری شده و استخر نیز احداث شده است.

منوچهری بیان کرد: در خصوص بیمه گندم نیز با جلسات کارشناسی صورت گفته در استان مقرر شد آن دسته از محصولاتی که دارای بیمه هستند تمامی خسارت‌ها پرداخت شود ولی محصولاتی که فاقد بیمه هستند هیچ‌گونه خسارتی به آنها تعلق نمی‌گیرد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false