×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
۸ پالایشگاه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سیراف کلنگ‌زنی می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: هشت پالایشگاه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سیراف ساخته می‌شود.

به گزارش "چغادک نیوز"، مهدی یوسفی عصر چهارشنبه در بازدید از طرح‌های در دست اجرای پارس جنوبی اظهار داشت: وزارت نفت گام‌های بسیار را برای تسریع در اجرای فازهای مختلف پارس جنوبی داشته است و طی امسال و سال گذشته شاهد افزایش قابل توجه تولید گاز در پارس جنوبی هستیم.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از تولید روزانه گاز میدان مشترک پارس جنوبی طی یک سال و نیم اخیر محقق شده است، خاطرنشان ساخت: پنج فاز به عنوان طرح اولویت‌دار در دستور کار وزارت نفت قرار گرفت و این طرح‌ها با سرعت بالایی در مسیر تکمیل حرکت کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اضافه کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی به عنوان یکی از برنامه‌های صنعت نفت برای توسعه پارس جنوبی است که در این راستا طرح‌های بسیار خوبی اجرا می‌شود.

وی به ساخت هشت پالایشگاه مستقل میعانات گازی مستقل در قالب طرح فراگیر پالایشی سیراف اشاره کرد و افزود: این پالایشگاه‌ها هر یک دارای ظرفیت اولید ۶۰ هزار بشکه در روز هستند که از اردیبهشت‌ماه سال آینده در پارس دو عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

یوسفی به تامین دو هزار و ۵۰۰ میلیون دلار از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی برای این طرح، تاکید کرد: جلوگیری از خام فروشی میعانات گازی و ایجاد ارزش افزوده از مهمترین اهداف اجرای این طرح‌ها است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ادامه داد: مناقصه این پالایشگاه‌ها برگزار شده است و در نشست با سرمایه‌گذاران، قرعه‌کشی اراضی بین سرمایه گذاران انجام شده است.

وی با اشاره به صادرات بیش از ۱۴ میلیارد دلار کالا از گمرک پارس طی سال گذشته، اذعان داشت: گمرک پارس ۴۰ درصد از صادرات کالای غیرنفتی کشور را انجام داده است.

مهر

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false