×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
هماهنگ کننده خاورمیانه کاخ سفید استعفا کرد

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید تاکید کرد که فیلیپ گوردون هماهنگ کننده خاورمیانه کاخ سفید از سمت خود کناره گیری کرده است.

به گزارش "چغادک نیوز"، اسپاتنیک نوشت: برنادت میهان سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید با انتشار بیانیه ای تصریح کرد که فیلیپ گوردون هماهنگ کننده خاورمیانه کاخ سفید از این سمت کناره گیری کرده و "راب مالی" جایگزین وی خواهد شد.

میهان در ادامه افزود: فیلیپ گوردون دستیار ویژه رئیس جمهور آمریکا و کاخ سفید برای خاورمیانه، شمال آفریقا و منطقه خلیج فارش، از این سمت کناره گیری خواهد کرد و راب مالی دبیر کنونی بخش ایران، عراق، سوریه و کشورهای خلیج فارس شورای امنیت ملی کاخ سفید، جانشین وی خواهد شد.

"مالی" پیش از این نیز دستیار ویژه بیل کلینتون رئیس جمهور سابق آمریکا در امور اعراب و فلسطین طی سال های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۱ میلادی بوده است و از ۶ آوریل رسما جانشین گوردون خواهد شد.

سوزان رایس مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز با انتشار بیانیه ای تاکید کرد که فیلیپ گوردون در شورای امنیت ملی، نقش مهمی در برخی مسائل مهم و چالشی که این کشور با آن روبرو بود، داشته است که شامل برنامه هسته‌ای ایران، شراکت راهبردی ما با اسرائیل، روند صلح خاورمیانه، روابط آمریکا با کشورهای خلیج فارس و انتقال دموکراتیک قدرت در مصر و شمال آفریقا بوده است.

 
منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false