منابع مالی مسکن اجتماعی پیش‌بینی‌ شده است | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
منابع مالی مسکن اجتماعی پیش‌بینی‌ شده است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بحث مسکن اجتماعی و حمایتی در دستور کار دولت است و منابع مالی آن پیش‌بینی‌شده است.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از تسنیم ، علی ربیعی شامگاه جمعه در جلسه کارگروه اشتغال استانداری خراسان شمالی اظهار داشت: این مسکن برای گروه‌هایی از قبیل کارگران، بازنشستگان تأمین اجتماعی و کشوری و سایر اقشار دخیل در این بخش پیگیری می‌شود.

ربیعی افزود: حمایت‌های دولت در بخش بهداشت و درمان عقب‌گرد نخواهد داشت و هرروز شاهد افزایش خدمات در این بخش هستیم.

وی تصریح کرد: دولت تاکنون توانسته است بیش از هشت میلیون نفر را در کشور بیمه کند که نشان از توجه به بخش سلامت جامعه است.

وزیر کار، تعاون، رفاه و امور اجتماعی گفت: ازاین‌رو حمایت‌های لازم نیز از جانب بیمه‌ها برای پیشرفت روز افزودن این طرح انجام می‌گیرد تا مشکلی در این مورد پیش نیاید.

ربیعی بابیان اینکه جمعیت کشور روبه سالمندی است افزود: از این تلاش بر این است که مشکلات و بیماری‌های مرتبط با این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: قصد داریم سفره‌های خالی از کالری و پروتئین را پیگیری کنیم. چراکه بعضی بیماری‌ها در کشور به سبب کمبود مواد غذایی در بعضی اقشار رخ می‌دهد که نه‌تنها هزینه مالی را به بار می‌آورد بلکه هزینه‌های اجتماعی و اخلاقی را نیز در پی دارد.

وزیر کار، تعاون، رفاه و امور اجتماعی اظهار داشت: این اقدام به معنای اهدای بن یا سبد غذایی نیست بلکه باهدف مبارزه با فقر غذایی انجام می‌شود. ازاین‌رو ۳۰ میلیون نفر را در کشور طبقه‌بندی کرده‌ایم و جهت گیریمان را به‌سوی ۱۰ میلیون نفری که دچار سوءتغذیه هستند معطوف کرده‌ایم.

ربیعی تصریح کرد: بحث مسکن اجتماعی و حمایتی نیز در دستور کار دولت است و منابع مالی آن پیش‌بینی‌شده است که برای گروه‌هایی از قبیل کارگران، بازنشستگان تأمین اجتماعی و کشوری و سایر اقشار دخیل در این بخش پیگیری می‌شود.

وی بابیان اینکه استان خراسان شمالی از نابرابری رنج می‌برد افزود: متأسفانه فاصله میان استان‌های محروم و استان‌های برخوردار هرساله افزایش پیدا می‌کند به‌طوری‌که استان خراسان شمالی در شاخصه‌هایی از قبیل ضریب جینی، فقر روستایی و نرخ بی‌سوادی جایگاه مناسبی ندارد.

وزیر کار، تعاون، رفاه و امور اجتماعی تصریح کرد: اما سیاست دولت این است که برنامه‌های هدف‌داری را که سبب کاهش نابرابری میان استان‌های کشور می‌شود را مورد توجه قرار دهد.

ربیعی با اشاره به تورم نیز خاطرنشان کرد: کشور ما ۴۰ سال است که در انتظار تورم یک‌رقمی است و پیش‌بینی می‌شود این اتفاق تا پایان دولت کنونی محقق شود.

وی درباره سیاست خارجی ایران نیز اظهار داشت: سیاست خارجی از اولویت‌های همه دولت‌ها به‌حساب می‌آید. در حال حاضر شرایطی به وجود آمده که کشورهایی که حاضر نبودند حتی مذاکرات را در سطح روسای اداری خود برگزار کنند اکنون نیاز به راه رفتن با وزیر امور خارجه کشور ما را دارند که نشان از عزت و قدرت ایران اسلامی است.

انتهای پیام/ ی
به اشتراک بگذارید
افسران
اخبار مرتبط

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false