×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
زمان خداحافظی کاپیتان بایرن مونیخ

کاپیتان بایرن مونیخ عنوان کرد به احتمال زیاد در سال ۲۰۱۸ از فوتبال خداحافظی خواهد کرد.

به گزارش "چغادک نیوز"، کاپیتان بایرن مونیخ عنوان کرد احتمال وجود دارد در سال ۲۰۱۸ از فوتبال خداحافظی کند.

فیلیپ لام، کاپیتان بایرن مونیخ در پاسخ به این سوال که کدام تیم شانس نخست قهرمانی در لیگ قهرمانان است، گفت: به نظرم رئال‌مادرید در این فصل شانس زیادی برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دارد. رئال‌مادرید در این فصل بازیکنان خوب زیادی دارد و توانسته به خوبی خودش را تقویت کند. به همین دلیل شانس رئال را در این فصل بیش از هر تیم دیگری می‌دانم.

لام که به عنوان کاپیتان تیم ملی آلمان، جام جهانی ۲۰۱۴ را بالای سر برد، پس از اتمام مسابقات از بازی های ملی خداحافظی کرد و بسیاری بر این گمان بودند که او سال ۲۰۱۸ با پایان یافتن قراردادش با بایرن، با دنیای فوتبال نیز وداع می کند اما این بازیکن در گفتگو با سایت گل گفت: وقتی قراردادم را با بایرن تا ۲۰۱۸ تمدید کردم، گفتم که احتمالا این آخرین قرارداد دوران فوتبالم خواهم بود اما نمی توانم نفی کنم که دوست دارم پس از ۲۰۱۸ نیز به فوتبالم ادامه دهم. احساس خوبی دارم. وضعیت بدنی خودم را نیز مناسب می دانم و دوست دارم سال های بیشتری فوتبال بازی کنم. می دانم که در پایان قراردادم با بایرن، ۳۴ ساله خواهم بود. در حال حاضر در مورد ادامه فوتبالم در باشگاه خاصی صحبت نمی کنم. بدیهی است که بازی کردن در بایرن در ۳۴ سالگی و روی فرم ماندن در باشگاهی که همیشه در بالاترین سطح فوتبال اروپا حضور دارد کار دشواری خواهد بود.

مدافع بانجربه بایرن گفت: سال زمانی طولانی در فوتبال است. من در سال ۲۰۱۸، ۳۴ ساله می‌شوم و نمی‌دانم از فوتبال خداحافظی می‌کنم یا نه. بهتر است منتظر بمانیم و ببینیم چه اتفاقاتی می‌افتد. من فوتبال را عاشقانه دوست دارم و می‌خواهم که بعد از پایان فوتبالم نیز همچنان در این ورزش بمانم ولی نمی‌دانم در چه پست و مقامی.

لام همچنین درباره قهرمانی در جام جهانی گفت: فوتبال آلمان یک شبه به این موفقیت بزرگ نرسیده است. آنها ۱۰ سال برای رسیدن به قهرمانی در جام جهانی برزیل برنامه‌ریزی کرده‌اند. انتخاب یورگن کلینزمن به عنوان سرمربی آلمان آغازی بود بر ایجاد تیمی بزرگ و مستحکم که یک دهه بعد توانست قهرمان جهان شود. نباید زحمات کلینزمن را در ساختن تیم آلمان نادیده گرفت. این مربی آلمانی توانست بازیکنان جوانی چون فیلیپ لام، پر مرته‌ساکر، لوکاس پودلسکی و خیلی‌های دیگر را به فوتبال آلمان معرفی کند. انگلیس نیز مانند آلمان چنین بازیکنان جوانی را داشته ولی هیچگاه در تورنمنت‌های اخیر به موفقیت‌ نرسیده است.

لام درباره دلیل عدم موفقیت فوتبال انگلیس می‌گوید: برای من سخت است که پاسخ این سوال را بدهم. نمی‌دانم چرا انگلیس موفق نمی‌شود. آنها بازیکنان خوبی دارند و در یکی دو سال اخیر نیز سرمایه‌گذاری زیادی روی بازیکنان جوان کرده‌اند. فکر می‌کنم کمی زمان ببرد تا انگلیس بتواند موفق شود. انگلیس در جام جهانی در گروه بسیار سختی قرار داشت و نتوانست از گروهش صعود کند. برای تیم‌هایی مثل انگلیس، آلمان، فرانسه و ایتالیا همیشه صعود به مراحل پایانی جام جهانی در اولویت بوده و به خاطر همین فشار زیادی روی ما وجود داشت. فراموش نکنید که فوتبال ما در چند سال گذشته یکنواخت بوده و بازیکنان جوانی که در تیم ما حضور داشتند سال‌ها طول کشید تا بتوانند به قهرمانی برسند. انگلیس نیز به زمان نیاز دارد. آنها بازیکنان جوان خوبی دارند و به نظر من در سال‌های آینده می‌توان امید داشت که فوتبال انگلیس به موفقیت چشمگیری برسد.

 
منبع: ایسنا

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false