مردم تنگستان نماد ایستادگی در مبارزه با استعمار پیر انگلیس هستند | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
مردم تنگستان نماد ایستادگی در مبارزه با استعمار پیر انگلیس هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مردم تنگستان نماد ایستادگی در مبارزه با استعمار پیر انگلیس هستند.

به گزارش "چغادک نیوز"، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر سه‌شنبه در همایش تجلیل از مادران چشم‌راه و ۱۱ شهید جاویدالاثر شهرستان تنگستان اظهارداشت: مردم استان بوشهر دارای تاریخی بزرگ و درخشان در عرصه‌های مختلف تاریخی هستند.

وی مردم استان بوشهر را مردمی ولایت‌مدار توصیف کرد و ادامه داد: مردم شهید‌پرور شهرستان تنگستان همواره به ولایت‌مداری و حرکت در مدار دین توانسته‌اند از اسلام و ایران و انقلاب اسلامی دفاع کنند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه استان بوشهر در چند مرحله توسط متجاوزان اروپایی و انگلیسی مورد تعرض قرار گرفت، افزود: متجاوزان در تصرف این آب و خاک با رشادت و بزرگ مردی حماسه آفرینان به‌ویژه دلاورمردان تنگستانی ناکام  ماندند.

http://media.mehrnews.com/d/2015/03/03/4/1610149.jpg

وی تنگستان را نماد مقاومت، مجاهدت، ولایت مداری و پایداری در هندسه جغرافیای استان بوشهر توصیف کرد و بیان داشت: مردم تنگستان نماد مقاومت و ایثار در کشور در مبارزه با استعمار پیر انگلیس هستند و افتخاری برای استان و کشور است.

آیت‌الله صفایی بوشهری اضافه کرد: شهدا و جاویدالاثرها حماسه‌های بزرگی را با شهامت خود برای اسلام و خانواده‌اشان آفریدند و خداوند متعال نیز در قبال این کار آنها، پاداشی بزرگ برای خانواده‌های انها می‌دهد که صبر و مقاومت از جمله این پاداش‌ها است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر به حضور پرشکوه مردم استان بوشهر در عرصه دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: مردم استان بوشهر در تاریخ انقلاب اسلامی دارای حضوری پرشور و شعور هستند.

http://media.mehrnews.com/d/2015/03/03/4/1610150.jpg

فرماندار شهرستان تنگستان نیز در این آئین با اشاره به رشادت‌های مردم ایران در برهه‌های مختلف، اظهار داشت: حماسه آفرینی رزمندگان و شهدای والامقام باعث شده تا ایران اسلامی امروزه در اوج اقتدار و بزرگی باشد.

غلامرضا ترک‌زاده شهدا را الگویی بسیار خوب برای مردم و به ویژه جوانان دانست و تصریح کرد: برای اینکه جامعه از آسیب‌ها و ترفندهای دشمنان مصون بماند باید از راه شهدا پیروی کنیم.

وی بر لزوم تبیین حماسه آفرینی‌های شهدا برای دانش‌آموزان و دانشجویان تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: جان فشانی‌های شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی ایران در طول دوران دفاع مقدس باعث افتخار ملت ایران و همه آزادگان، مظلومان، مستضعفان و محرومان جهان است.

امام جمعه اهرم نیز در این همایش خانواده های شهدا را به عنوان نماد و الگوی مقاومت و ایثار معرفی کرد و اظهار داشت: در این میان مهمترین الگو و اسوه برای جامعه ما مادران شهدا هستند.

http://media.mehrnews.com/d/2015/03/03/4/1610148.jpg

حجت‌الاسلام عیسی راستگو با بیان اینکه به هیچ طریقی نمی‌توانیم از مادران شهدا تقدیر کنیم، افزود: مادران شهدا با خدا معاومله کرده‌اند و این کار آنها اینقدر ارزشمند است که به هیچ صورتی قابل جبران و قابل تقدیر نیست.

مهر

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false