یمن به صورت رسمی روابط جدیدی را با ایران آغاز کرد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
یمن به صورت رسمی روابط جدیدی را با ایران آغاز کرد

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: دوره جدیدی از روابط برادرانه ایران و یمن آغاز شده است.

به گزارش "چغادک نیوز"، هیئت دولتی در یمن به ریاست صالح الصماد رئیس شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن به تهران سفر کرد. شماری از مسئولان ارشد وزارتخانه های یمنی و کارشناسان اقتصادی، الصماد را در این سفر همراهی می کنند. وی تقویت روابط ایران و یمن را مسئله ای طبیعی توصیف کرد. این سفر پس از آن صورت گرفت که اولین هواپیمای ایرانی در فرودگاه بین المللی صنعا بر زمین نشست.
 

احمد عبدالرحمن خبرنگار این شبکه در صنعا در گزارشی در این زمینه افزود: یمن به صورت رسمی روابط جدیدی را با ایران آغاز کرد و تنش های گذشته در روابط دو کشور از بین رفت. پس از گذشته چند دهه از قطع همکاری های هوایی میان تهران و صنعا این اولین هواپیمای ایرانی است که در فرودگاه بین المللی صنعا بر زمین نشسته است. این هواپیما شامل دوازده تن کمک های مختلف غذایی به عنوان کمک های هلال احمر ایران به یمن است. پس از توافق میان ایران و صنعا در گشودن یک خط هواپیمای جدید میان دو کشور، این هواپیمای ایرانی وارد صنعا شد.

قرار است خطوط هواپیمای ایرانی چهارده پرواز در هفته به یمن داشته باشند. معاون سفیر ایران با حضور در فرودگاه صنعا از حمایت این کشور از یمن در تمامی زمینه ها خبر داد. به نظر می رسد صفحه جدیدی در روابط صنعا و تهران گشوده شده است. دولت یمن از آزادی عمل بیشتری در تعامل با تهران برخوردار است. پس از تخلیه بار این هواپیمای یمنی، هیئت رسمی این کشور به ریاست صالح الصماد رئیس شورای سیاسی جنبش انصارالله و سخنگوی این جنبش راهی تهران شدند.

مسئول یمنی گفت:این اولین بار نیست که هلال احمر ایران به هلال احمر یمن کمک کند و تهران در گذشته بارها به یمن کمک کرده است.
معاون سفیر ایران در یمن گفت: مهم ترین مسئله در یمن شکست خوردن دشمنان دو ملت ایران و یمن در مانع تراشی برای تقویت روابط دو کشور بوده است. صالح الصماد گفت: ملت یمن امید زیادی دارد که سفر به ایران موفقیت آمیز باشد و باعث گشوده شدن صفحه جدیدی در روابط اقتصادی دو کشور شود. همچنین در سفر ما به یمن یک هیئت عالی رتبه اقتصادی حضور دارد.

خبرنگار این شبکه افزود: تنش در روابط یمن و ایران از بین رفت و دوره جدیدی از روابط برادرانه به دور از وابستگی به کشورهای دیگر آغاز شده است. این هواپیمای ایرانی با حضور در صنعا پیام های مختلفی به گروه های داخلی یمن و طرف های منطقه ای می دهد. پس از رها شدن یمن از سیطره کشورهایی که سیاست خارجی این کشور را در دهه های گذشته در اختیار داشتند، دوره جدیدی از روابط تهران و صنعا آغاز شده است.

 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false