×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
تبلیغ محصولات خارجی توسط شرکت معتبر ایرانی+تصاویر

شرکت چینی زرین در صفحه اینستاگرام خود به تبلیغ کریستال‌های ساخت آلمان و اسلواکی پرداخته و از کیفیت بالای آن تعریف کرده است.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از مهندس نیوز، چینی زرین یکی از شرکت‌های خوشنام و معروف ساخت ظروف چینی ایرانی در صفحه اینستاگرام خود با انتشار تصاویری از کریستال‌های آلمان و اسلواکی در کنار تصاویر محصولات خود، به تبلیغ کریستال خارجی پرداخته است.

 

 

این نوع تبلیغ – آن هم تبلیغ کالای نامتعارفی چون جام که با فرهنگ اسلامی ایرانی هیچ سنخیتی ندارد – از شرکتی که جزو بهترین تولیدکنندگان محصولات چینی داخلی است جای تأمل دارد؛ زیرا افکارعمومی از این شرکت انتظار دارند به جای تبلیغات محصولات خارجی به تبلیغ گسترده‌تری برای معرفی محصولات خود بپردازد.

 

تبلیغ کالای خارجی توسط یک شرکت قدرتمند داخلی، شاید شائبه اعتماد به نفس ناکافی تولیدکنندگان داخلی برای گام نهادن در عرصه تولید کریستال با کیفیت را در ذهن ایجاد کند. با این اوصاف چگونه می­‌توان از مصرف کنندگان انتظار داشت تا تنها به خرید محصولات داخلی اکتفا کنند در حالی که شرکت‌های داخلی دست و دلبازانه در کنار تبلیغ محصولات خود به بازاریابی برای محصولات خارجی وارداتی اقدام کرده و به خودباوری و اعتماد به نفس کافی در عرصۀ تولید داخلی نرسیده­‌اند.

 

آیا شرکت خارجی که محصولاتش توسط شرکت زرین تبلیغ شده نیز حاضر است در کنار تبلیغ محصولات خود، تصاویری از چینی زرین را قرار داده و برای این کالای ایرانی در خارج از کشور تبلیغ کند؟

 

این در حالی است که در سال‌های اخیر با وجود تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر مصرف کالای ایرانی و حمایت از تولید داخلی این مسئله همچنان مغفول واقع شده است.

مقام معظم رهبری در بیانات اخیر خود در جمع مردم آذربایجان در تاریخ ۲۹ بهمن ماه نیز مجددا به لزوم توجه همه اقشار جامعه به استفاده از محصولات داخلی و اهمیت به توان تولید داخلی اشاره کردند و فرمودند «یک نکته‌ دیگری که این بیشتر به مردم مربوط می‌شود، مصرف محصولات داخلی است که من بارها در سخنرانی‌های اوّل سال و غیر آن تکرار کردم. الان هم به شما عرض می‌کنم محصولات داخلی را مردم مصرف کنند، نروند دنبال این نشانه‌ها. حالا مُد شده است بگویند «بِرَند» است، بِرَند فلان، بِرَند چیست! بروید سراغ مصرف تولیدات داخلی. آن چیزهایی که مشابه داخلی دارد، متعصّبانه و با تعصّبِ تمام، ملّت ایران، خارجیِ آن را مصرف نکنند. این را من فقط برای یک عدّه‌ خاص نمی‌گویم؛ خب بله، وقتی ما می گوییم، یک عدّه متدیّنین فوراً گوش می‌کنند حرف را، پیغام هم می‌دهند فلان چیز را که خارجی است بخریم؟ فلان چیز را نخریم؟ من فقط برای متدیّنین و افرادی که برای حرف ما حجّیّت شرعی قائلند، این را نمی‌گویم، من این حرف را برای هرکسی می‌گویم که به ایران علاقه‌مند است، به آینده‌ کشور علاقه‌مند است، به فکر بچّه‌های خودش است که بنا است فردا در این کشور زندگی کنند. شما مصنوعات خارجی را که مصرف می‌کنید، در واقع کمک می‌کنید به اینکه حجم آن بنگاه خارجی، آن کارگر خارجی، آن سرمایه‌دار خارجی، مدام بیشتر بشود و تولید داخلی ضربه بخورد، شکست بخورد. این را به همه‌ مردم، بخصوص آن‌کسانی‌ که مصارف زیادی دارند[می‌گویم‌]، دولتی‌ها هم همین‌جور؛ دولتی‌ها هم در مصارف دولتی، در اشیاء مصرفی‌ای که در ساختمان‌ها، در چیزهای گوناگون مصرف می‌کنند، حتماً ملاحظه کنند تولید داخلی را.»

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false