×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
تشکیل دادگاه مالیاتی در دستگاه قضا

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه ابزار امیدواری کرد در آینده نزدیگ پلیس و دادگاه مالیاتی برای برخورد قاطع با افرادی که از پرداخت مالیات فرار می‌کنند، در دستگاه قضا تشکیل شود.

به گزارش "چغادک نیوز"، محمد‌باقر الفت در حاشیه نشست مشترک معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه با رییس و مدیران سازمان امور مالیاتی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: با تشکیل پلیس و دادگاه مالیاتی، برخورد با کسانی که از پرداخت مالیات فرار می‌کنند سرعت گرفته و احکام صادره در دادگاه‌ها با جدیت و سرعت به مرحله اجرا در‌می‌آید.

این مقام مسئول در دستگاه قضایی به تبصره ذیل ماده ۳۵ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۹۲ اشاره کرد و گفت: بر اساس این ماده، اسامی افرادی که فرار مالیاتی آنها بیش از ۱۰۰ میلیون تومان است پس از صدور حکم قطعی در دادگاه‌ها، در جراید و مطبوعات منتشر می‌شود.

الفت با بیان اینمکه بخشی از برنامه‌های معاونت پیشگیری از وقوع جرم در سال ۹۴ به موضوع فرار مالیاتی اختصاص دارد افزود: در این رابطه، در سه حوزه اقدامات پیشگیرانه را انجام می‌دهیم. مهمترین اقدامی که در این رابطه در سال ۹۴ صورت خواهد گرفت، پیشگیری مردمی، فرهنگی و اجتماعی است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ادامه داد: معتقد هستیم باید مردم را از نظر ذهنی و اعتقادی برای پرداخت مالیات آماده و اعتقادات آنها را در این حوزه تقویت کرد. تلاش می‌کنیم مبانی پرداخت مالیات را به مردم آموزش دهیم و اقدامات مثبتی که مقامات اجرایی از محل درآمدهای مالیاتی انجام می‌دهند را به اطلاع مردم برسانیم.

الفت افزود: افرادی که مالیات پرداخت نمی‌کنند به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند، دسته نخست کسانی هستند که فعالیت قانونی دارند اما از پرداخت مالیات امتناع و اجتناب می‌کنند و دسته دوم نیز شامل افرادی است که فعالیت غیرقانونی مانند قاچاق کالا و ارز دارند.

این مقام مسئول در دستگاه قضا گفت: اقدامات دسته دوم، جرم است و دستگاه قضایی در سازمان تعزیرات و دادگاه‌‌های انقلاب، علی القاعده با این موضوع به شدت برخورد می‌کند. در مورد دسته نخست نیز قطعا دادستانی و دادگاه‌ها وارد شده و برخورد جدی صورت می‌گیرد.

 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false