×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
واکنش سلفی‌های مصر به جنایت‌های داعش

عناصر سلفی مصر در واکنش به سوزاندن خلبان اردنی از سوی تروریست های داعش اعلام کردند: داعش از خوارج است و قتل آنان واجب است.

به گزارش "چغادک نیوز"، زنده سوزاندن خلبان اردنی از سوی داعش واکنش های فراوانی را به همراه داشت. گروهای سلفی مصر نیز در قبال این جنایت واکنش نشان داده و بر لزوم ایستادگی الازهر در برابر این گروه تأکید کردند.

جمعیت سلفی گرایان مصر با صدور پیامی درباره انتساب جنایت های داعش به دین اسلام، تصریح کرد: زنده سوزاندن معاذ الکساسبه که احساسات همگان را برانگیخت، سبب شد تا الازهر پیش از دیگران واکنش نشان داده و اسلام را از چنین جنایت هایی مبرا اعلام کند.

این جمعیت افزود: از الازهر می خواهیم به دفاع از سنت در برابر موج تکفیر پرداخته و در برابر فتنه داعش بایستد. رسانه هایی که به دفاع از داعش و هجمه به الازهر می پردازند، درصدد انتساب اقدامات این گروه جنایتکار به میراث اسلامی هستند.

سلفی گرایان تصریح کردند: در روایت های بخاری و مسلم تأکید شده که فقط صاحب آتش حق عذاب دادن با آتش را دارد، اما مستنداتی که داعش برای این جنایت استفاده کرد و رسانه ها نیز بدون آگاهی به انتشار آن پرداخته و مدعی وجود این روایت ها در کتاب های روایی و سنت نبوی شدند به هیچ وجه صحیح نیستند.

سخنگوی حزب نور: تروریست‎های داعش از خوارج به شمار می آیند

 شریف طه سخنگوی حزب سلفی نور مصر نیز با محکومیت زنده سوزاندن خلبان اردنی، افزود: گرچه برخی از روایت ها بدون دقت در سند منتشر می شوند ولی در هنگام استنباط حکم شرعی باید مورد دقت و تفحص قرار گیرند.

 وی تصریح کرد: میان انداختن افراد در آتش و آتش گرفتن در جنگ تفاوت وجود دارد، مثل اینکه فردی به دلیل اصابت موشک بسوزد، اما اینکه اسیر را در آتش بیندازیم در اسلام کاملا نهی شده است. سخنان ابن تیمیه درباره تمثیل (اقدامات نامتعارف با جسد نظیر تکه تکه کردن) در صورت وجود مصلحت، تنها به سود داعش است زیرا هیچ انسان عاقلی چنین جنایت هایی را در چارچوب مصالح مسلمانان نمی داند.

سخنگوی حزب نور ادامه داد: چنین جنایت هایی نه تنها به سود اسلام نیست بلکه کینه را نسبت به این دین گسترش داده و مردم را از گرایش به اسلام بازمی دارد.

عضو حزب نور: قتل داعشی ها واجب است

شریف طه درباره ادعای غیرمسلمان بودن خلبان اردنی گفت: تروریست های داعش بدون شک از خوارج به شمار می آیند و قتل آنان واجب است.

نادر بکار معاون رییس حزب نور نیز تأکید کرد: فطرت پاک هر انسانی حتی اگر اندک نیز این جنایت ها را به شدت محکوم می سازد و این محکومیت با قرائت روایت مبنی بر اینکه فقط صاحب آتش حق عذاب دادن با آتش را دارد، افزایش می یابد.

وی خاطر نشان ساخت: داعش آن بخش هایی از حدیث که به سودش است را استخراج کرده و با این ترفند به فریب جوانان و جنایت وحشیانه می پردازد. این گروه از سیره نبوی عدول کرده و تنها با گلچین کردن احادیث به توجیه فساد و توحش و اقدامات خلاف شرع اقدام می کند.

گفتنی است حزب نور یکی از احزاب بزرگ مصر است که پیش از این مبلغان وابسته به آن با فتواهای غیرمعمول عناصر آن را دچار مشکل و اعتراض مردم مصر را برانگیخته بودند. فتوای فتوای شیخ یاسر برهامی مبنی بر "واجب نبودن دفاع مرد از ناموسش در صورت اطمینان از کشته شدنش توسط تجاوزکنندگان" چندی پیش حواشی زیادی را در این کشور به وجود آورد. وی همچنین ازدواج با کودکان و خردسالان دختر را جایز می دانست.

این حزب که با حضور عناصر افراطی در صدر آن به یکی از جریانات سیاسی تندرو در مصر معروف است با آلسعود ارتباط تنگاتنگی دارد به طوریکه برخی معتقدند هزینه های جاری خود را از عربستان دریافت می کنند. همچنین در جریان اختلافات داخلی مصر این جریان سلفی برنامه نزدیک شدن به اسرائیل را در دستور کار خود قرار داد و در این راستا عناصر آن سفرهای زیادی به اروپا و سرزمین های اشغالی داشتند.

 
منبع: ابنا

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false