موسس فرقه "حلقه" محاکمه می‌شود | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
موسس فرقه "حلقه" محاکمه می‌شود

محمد علی طاهری موسس فرقه انحرافی عرفان کیهانی یا حلقه، ششم اسفند امسال به اتهام افساد فی‌الارض از طریق منحرف کردن افراد در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی احمدزاده محاکمه می‌شود.

به گزارش "چغادک نیوز"، سید محمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع طاهری اظهارداشت: چند روز پیش با موکلم ملاقات داشتم و بر خلاف آنچه برخی سایت‌ها نوشته‌اند مبنی بر اینکه وی جابجا شده و مکانش معلوم نیست؛ او در زندان اوین بوده و جایش نیز بسیار خوب است و با خانواده‌اش نیز ملاقات دارد.

وی اضافه کرد: در این ملاقات، طاهری عنوان کرد منکر هیچ یک از ضروریات دین نیست و حرف‌هایی که بعضا در کتاب‌ها زده شده، تحقیقات و اظهارنظرهای خلاف اعتقاداتش است.

علیزاده طباطبایی گفت: اتهام طاهری افساد فی‌الارض از طریق منحرف کردن افراد بود که دادگاه آن قسمت را توهین به مقدسات گرفت و ۵ سال حبس داد. همچنین دادگاه پول‌های گرفته شده بابت برگزاری کلاس‌ها را تحصیل مال از طریق نامشروع در نظر گرفت و وی را به پرداخت ۹۰۰ میلیون تومان محکوم کرد. بخش دیگر اتهامات وی، فرادرمانی و دخالت در امور پزشکی بود که در این بخش نیز به جزای نقدی شش تا هفت میلیون تومانی محکوم شد که این احکام در دادگاه تجدیدنظر استان قطعی شده است.

وکیل مدافع موسس فرقه انحرافی عرفان کیهانی گفت: در مورد افساد فی‌الارض دادگاه پرونده را به دادسرا بازگرداند و خواست تحقیقات گسترده‌تری صورت گیرد و دیدگاه افراد قبل و بعد از جذب به طاهری بررسی شود. دادسرا اخیرا پرونده را به دادگاه بازگردانده است.

علیزاده طباطبایی توضیح داد: در ملاقات اخیری که با طاهری داشتم وی عنوان داشت اقداماتی که یک عده به طرفداری انجام می‌دهند، با هماهنگی من نیست و در جریان اقداماتشان قرار ندارم و به هیچ وجه این اقدامات را تایید نمی‌کنم.

وکیل مدافع موسس فرقه انحرافی عرفان کیهانی یا حلقه درباره محاکمه موکلش به اتهام افساد فی‌الارض گفت: در ارتباط با این اتهام دلیل جدیدی در پرونده وجود ندارد و وی نیز صراحتا عنوان کرده منکر هیچ یک از ضروریات دین نیست و خودش هم قبول دارد که بعضا برداشت‌هایی داشته که اشتباه بوده است و امیدوارم بتوانیم در دادگاه وی را تبرئه کنیم و دادگاه به همان ۵ سال حبس قناعت کند.

 
منبع: تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false