ظریف: تحریم‌ها به هدف خود نرسید | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
ظریف: تحریم‌ها به هدف خود نرسید

وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه در نشست امنیتی مونیخ گفت تحریم‌های غیرقابل قبول غرب، به اهداف خود نرسیده‌اند، چراکه امروز ایران ۲۰۰۰۰ سانتریفیوژ دارد.

به گزارش "چغادک نیوز"، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ، در مورد موضوعات مختلف از جمله مذاکرات هسته‌ای و نقش منطقه‌ای ایران صحبت کرد.

آقای ظریف که در نشستی به میزبانی «دیوید ایگناتیوس» تحلیلگر روزنامه واشنگتن‌پست صحبت می‌کرد، در مورد مذاکرات گفت: «ما درگیر مذاکراتی جدی هستیم که از ابتدا دو هدف عمده داشته است. اینکه نشان دهیم برنامه هسته‌ای ما صلح‌آمیز است و اینکه بتوانیم از حقوق هسته‌ای خود بهره‌مند باشیم.

وی افزود: «طی یک دهه گذشته، ایران احتمالا بیش از هر کشور دیگری تحت نظارت‌ها و بازرسی‌های آژانس بوده است، با این حال حتی یک مدرک پیدا نشده که نشان دهد برنامه هسته‌ای ایران، غیر صلح‌آمیز است.»

وزیر امور خارجه با «غیرقابل قبول» خواندن تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران، گفت: «این تحریم‌ها به هدف خود نرسیده‌اند، چراکه ایران امروز ۲۰۰۰۰ سانتریفیوژ دارد.»

وی با بیان اینکه تنها با «احترام و دیپلماسی» است که می‌توان با ایران تعامل کرد، گفت طرفین باید برای خود اهداف، مقاصد و منافع مشترک تعریف کنند.

آقای ظریف افزود: «اینکه به جهان نشان دهیم که برنامه هسته‌ای‌مان صلح‌آمیز، جزو منافع ماست. این به عنوان هدف ما تعیین شده و به همین خاطر ما مشکلی با اینکه در این راستا تلاش کنیم، نداریم.»

وزیر امور خارجه ایران ادامه داد: «طرف مقابل هم باید درک کند که تحریم‌ها علاوه بر ایران، به اروپا، آمریکا و جهان خسارت زده است… آن‌ها باید درک کنند که تحریم‌ها یک سرمایه نیستند.»

 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false