تبعات سقوط نفت بر پتروشیمی ایران | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
تبعات سقوط نفت بر پتروشیمی ایران

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی با اشاره به وجود رکود در بازار خرید و فروش محصولات پتروشیمی متاثر از سقوط آزاد قیمت نفت، گفت: فروش اعتباری توسط پتروشیمی‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش "چغادک نیوز"، مهدی شریفی نیک نفس در جمع مدیران تشکل‌های صنفی صنایع تکمیلی پتروشیمی و پلاستیک با بیان اینکه سقوط آزاد قیمت جهانی نفت خام محاسبات اقتصادی را به هم زده است، گفت: کاهش قیمت نفت و به تبع آن محصولات پتروشیمی و فرآورده های پلیمری در بازار داخلی منجر به یک رکود  و کاهش خرید مواد پتروشیمیایی شده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی با اشاره به ضرورت ایجاد هماهنگی بیشتر بین صنایع بالادستی و صنایع تکمیلی پتروشیمی برای بازگشت رونق به بازار داخلی پتروشیمی کشور، تصریح کرد: در طول چند سال اخیر همواره یمک اختلاف نظر و ناهماهنگی بین صنایع بالادستی و پائین دستی پتروشیمی وجود داشته است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه همگرایی و هماهنگی بیشتر به صنایع بالادستی و پائین دستی پتروشیمی منجر به توسعه متوازن این دو بخش صنعت پتروشیمی کشور خواهد شد، اظهار داشت: بازرگانی پتروشیمی و انجمن کارفرمایان صنعت پتروشیمی، در حال تدوین آیین نامه حق مشتری در سطح بازار است.

وی با تاکید بر اینکه در این آیین نامه حق مشتری مجتمع های پتروشیمی مشخص و مراجع حل اختلاف هم تعیین خواهد شد، بیان کرد: مهمترین دلیل تدوین این آئین نامه ارتقای سطح کمی و کیفی محصولات تولید شده در صنایع پتروشیمی و عرضه این محصول به صنایع تکمیلی پتروشیمی کشور است.

شریفی نیک نفس با یادآوری اینکه در شرایط فعلی یکی از مهمترین مشکلات پیش روی فعالان صنایع تکمیلی پتروشیمی و پلیمری ایران کمبود منابع مالی و نقدینگی است، تبیین کرد: بر این اساس مذاکراتی با برخی از بانک ها و موسسات مالی برای فروش اعتباری محصولات به صنایع تکمیلی پتروشیمی انجام گرفته است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی با بیان اینکه هم اکنون در برخی از انبارهای مجتمع‌های پتروشیمی مملو از محول است اما صنایع تکمیلی با کمبود مواد اولیه دست و پنجه نرم می کنند، تاکید کرد: با هماهنگی شرکت بازرگانی پتروشیمی بین بازار و واحدهای پتروشیمی امکان تامین مطمئن و پایدار محصولات پتروشیمی فراهم می شود.

این مقام مسئول با اشاره به وجود تاسیسات متعدد ذخیره سازی محوصلات شرکت بازرگانی پتروشیمی در استان های مختلف کشور، گفت: در این بین تشکل های صنفی صنایع تکمیلی پتروشیمی می توانند با نیاز سنجی، نیازهای بازار را اعلام کنند.

وی با تاکید بر اینکه با مشارکت و هماهنگی تشکل های صنفی صنعت پتروشیمی امکان مدیریت گریدهای مختلف محصولات پتروشیمی و پلیمری فراهم می شود تا خوراک صنایع تکمیلی به طور کامل فراهم شود، یادآور شد: از سوی دیگر می توان نسبت به واردات آن دسته از گریدهای خاص محصولات پتروشیمی که امکان تولید انبوه آنها در داخل نیست اقدام کرد.

شریفی با اشاره به وجود دفاتر گسترده بازرگانی پتروشیمی در نقاط مختلف جهان، تاکید کرد: قطعا انجام مذاکرات توسط شرکت بازرگانی پتروشیمی با توجه به سوابق بلند مدت حضورش در بازار جهانی می تواند قدرت چانه زنی برای واردات برخی از محصولات پتروشیمی را بالا ببرد.

این مقام مسئول در پایان خواستار ارسال اطلاعات و نیازسنجی واقعی به محصولات پتروشیمی توسط تشکل‌های صنفی صنایع تکمیلی پتروشیمی به بازرگانی پتروشیمی شد و خاطرنشان کرد: امکان خرید اعتباری مواد از پتروشیمی‌های داخلی وجود دارد.
 

 
منبع: مهر

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false