انتقاد شدید آیت‌الله سبحانی از وزیر ارشاد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
انتقاد شدید آیت‌الله سبحانی از وزیر ارشاد

حضرت آیت‌الله سبحانی از عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به صدور مجوز برای تک خوانی بانوان به شدت انتقاد کرد و گفت: این گله را به گوش این آقا برسانید، آیا تو اهل فتوا هستی؟؛ ما مجلس، قانون، شورای نگهبان داریم که باید این‌ها صحبت کنند نه تو.

به گزارش "چغادک نیوز"، آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امشب (پنج شنبه شب) در دیدار شهردار تهران از عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به صدور مجوز برای تک خوانی بانوان به شدت انتقاد کرد.

وی افزود: بنده بسیار گلایه‌مند هستم که فرزند یک روحانی فتوایی درباره تک‌خوانی بانوان می‌دهد؛ یعنی تمام مشکلات ما حل شده و تنها این مشکل باقی مانده است که دختری بیاید و تک خوانی بکند؟ چقدر برای ما زننده است؛ این فتوا به کشورهای همانند امارات و دیگر کشورهای عربی می‌رود و بر می‌گردند می‌گویند که این‌ها دروغ می‌گویند و ادعا می‌کنند که اسلامی هستند؛ ولی نمی‌‌دانند که این حرف یک نفر است حرف نظام نیست.

حضرت آیت‌الله سبحانی خطاب به حاضران تأکید کرد: این گله را به گوش این آقا برسانید که آیا تو اهل فتوا هستی؛ ما مجلس، قانون، شورای نگهبان داریم که باید این‌ها صحبت کننده نه تو؛ جای گله است، ایشان از این کار استغفار کند، یعنی حرفش را پس بگیرد، معصوم نیست.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه ۴۱ سوره حج، اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه افراد دانست و گفت: ۲۲ بهمن یکی از مصادیق این آیه است؛ خدا در این روز همه چیز را به مؤمنان و متدینین داد.

وی افزود: در نظام سابق برای افتتاح یک مدرسه اسلامی باید بسیار تلاش می‌کردیم؛ ولی خدا در ۲۲ بهمن سال ۵۷ همه امکانات کشور را در اختیار متدینین، علما، دانشمندان و مسلمانان قرار داد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به مجاهدت‌های امام راحل برای پیروزی انقلاب اسلامی، این نظام و انقلاب اسلامی را نعمت الهی دانست و بیان داشت: هر نعمتی در کنار خود نیاز به شکر دارد؛ شکر انقلاب این است که نظام خود را تحت اصول اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر و پرداخت صدقه حفظ کنیم.
 
وی تصریح کرد: اگر شکرگذار نباشیم و کوتاه بیایم خدا این نظام را از ما می‌گیرد؛ متأسفانه امروز در جامعه مشکل بی حجابی و بد حجابی حل نشده است؛ چرا که امر به معروف و نهی از منکر نیست؛ دولت، قدرت و ثروت داریم که باید اسلام را پیاده کنیم.

آیت‌الله سبحانی در ادامه با تأکید بر این‌که اکنون گلدسته و گنبد شناسنامه مسجد شده است، خواستار توجه شهرداری‌ها نسبت به این موضوع شد و بیان داشت: مساجد دارای گلدسته و گنبد باشند؛ چرا که افراد غیر ایرانی مسجد را به همراه گلدسته و گنبد می‌شناسند.

وی یادآور شد: وقتی مسجدی گلدسته و گنبد نداشته باشد، افرادی که از کشورهای دیگر می‌آیند خیال می‌کنند که ما نسبت به ساخت مسجد بی اعتنا هستیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در پایان سخنان خود به شهردار تهران توصیه کرد: کوشش کنید در هنگام تخریب منازل مسائل دینی را رعایت کنید؛ بدون رضایت افراد دست به تخریب نزنید، البته فرد نیز نباید بسیار پرتوقع باشد.
 

 
منبع: رسا

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false