پیش‌فروش بلیت نوروزی برخی ایرلاین‌ها به تعویق افتاد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
پیش‌فروش بلیت نوروزی برخی ایرلاین‌ها به تعویق افتاد

باوجود اعلام سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر آغاز پیش فروش بلیت از یکشنبه گذشته، اما هنوز برخی ایرلاین‌ها فروش بلیت‌های نوروزی خود را آغاز نکرده‌اند.

به گزارش "چغادک نیوز"، پیش فروش بلیت‌های نوروزی شرکت‌های هواپیمایی از روز یکشنبه گذشته آغاز شده است تا مسافران بتوانند قبل از فرارسیدن عید، بلیت‌ سفرهای نوروزی را تهیه کنند اما برخی از شرکت‌های هواپیمایی هنوز پیش فروش بلیت‌ها را آغاز نکرده‌اند و با مراجعه به آژانس‌ها اثری از فروش بلیت آنها نیست.

در واقع این آژانس‌ها عنوان می‌کنند که هنوز برای عید فروش بلیت ندارند و از هفته اول اسفند فروش بلیت‌های نوروزی را آغاز می‌کنند، این در حالی است که بنابر اعلام رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از روز یکشنبه پیش فروش بلیت‌ها آغاز شده و همه مسافران می‌توانند از سامانه‌های فروش، بلیت را خریداری کنند.

اما در تماسی که مسافران با برخی آژانس‌ها داشتند، آنها اعلام کردند هنوز امکان فروش بلیت‌های نوروزی را ندارند و در اسفندماه فروش را آغاز می‌کنند و فقط در حال حاضر می‌توانند بلیت‌های قبل از سفرهای نوروزی را به فروش برسانند.

براین اساس، برخی شرکت‌های بزرگ هواپیمایی، فروش بلیت را در سایت‌های خود آغاز کرده‌اند اما برخی شرکت‌های کوچکتر هنوز پیش فروش بلیت‌ها را شروع نکرده‌اند و به نظر می‌رسد که قصد دارند تا در قالب چارتر، فروش بلیت‌ها را به آژانس ها واگذار کنند. در این صورت، آژانش‌های فروش بلیت می‌توانند در روزهای پایانی سال، با قیمت‌های بیشتری بلیت را بفروشند و نوعی انحصار را در بازار به‌وجود بیاورند.

نبود صندلی کافی نسبت به تقاضای سفرهای هوایی موجب می‌شود که در زمان‌های پیک سفرها برخی آژانس‌ها که از قبل صندلی‌ها را چارتر کرده‌اند، با قیمت‌های گزافی بلیت‌ها بفروشند به خصوص این تفاوت قیمت‌ها را می توان در مسیرهای پرتردد مانند کیش و مشهد دید که برای ایام عید با قیمت‌های بسیار بالایی به فروش می‌رسد.

در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی در حال اجرای برنامه زمستانی خود هستند که از آبان تا ۸ فروردین ادامه دارد و برای این تاریخ بلیت در سایت‌ها و آژانس ها فروخته می شود ضمن آنکه برای پیش فروش های نوروزی هم سازمان هواپیمایی مجوزهای لا زم را صادر کرده و ابلاغیه ها انجام شده است اما در عمل هنوز بصورت رسمی فروش بلیت ها شروع نشده است.

تاخیر برخی شرکت‌ها به دلیل برنامه‌های بازرگانی

در این باره مسعود اسعدی سامانی اظهار داشت: شرکت‌ها باتوجه به تعداد ناوگان و فعال بودن هواپیماها اقدام به فروش بلیت می‌کنند، زیرا در این مقطع زمانی ممکن است برخی هواپیماها برای چک فنی در مرحله تعمیر باشند.

وی با اشاره به اینکه با هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری قرار بود که پروازهای فوق العاده از یک تاریخ شروع شود، بیان کرد: اما شرکت‌ها به دلیل برنامه‌های بازرگانی و فعال نبودن ناوگان ممکن است چند روزی با تاخیر اقدام به فروش بلیت کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: آژانس‌های فروش بلیت ممکن است با برخی شرکت‌های هواپیمایی قرارداد ببندند و هنوزقرارداد را نهایی نکرده‌اند؛ به همین دلیل بلیتی هم برای فروش ندارند اما این موضوع عمومیت ندارد و مسافران می توانند از دفاتر هر شرکت هواپیمایی سوال کرده و بلیت را تهیه کنند.

اسعدی سامانی در پاسخ به این پرسش که فروش چارتری بلیت‌ها موجب انحصار در بازار فروش بلیت می‌شود، گفت: شرکت‌ها تمام پروازها را وارد سیستم چارتری نمی‌کنند و بخشی از پروازها به صورت برنامه ای انجام می‌شود، ضمن آنکه چارتر نیاز بازار است و با هماهنگی شرکت‌ها انجام می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه فروش بلیت چارتری و برنامه‌ای نصف به نصف انجام می گیرد، بیان کرد: نسبت عرضه و تقاضا در حمل و نقل هوایی یکسان نیست، بنابراین برخی مشکلات در این بخش وجود دارد اما شرکت‌ها با تمام توان خود در سفرهای نوروزی به مسافران خدمات دهی می‌کنند.

 

 
منبع: مهر

 

 

false
true
false
true
  1. پرواز ماهان

    ممنون,مطلب خوب و کاملی بود

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false